SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Laddtrycksknas

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #32532
    Tomharaldseger
    Deltagare

      Tjenare! Jag bytte motor till en nyrenoverad för några månader sedan, som var bänkad och klar för att hinkas i. När jag väl hade fått i den och provkörde gick allt bra, men nu i efterhand har jag inget laddtryck och bilen beter sig konstigt.

      De kan ha vart i samband med att jag bytte stora insugsslangen till turbon från LMM:en som de började strula med trycket. jag bytte till exakt samma dimension så de bör glida igenom lika mycket luft som innan. Hela systemet är trycktestat från insugsslangen till sista ljuddämparen.

      Vad som händer när jag gasar på 1ans växel = Jag laddar max 0,51 bar, men tappar trycket vid 3800 RPM

      2ans växel = Jag laddar max 0,90 bar, men tappar trycket vid 3500RPM

      3ans växel = Jag laddar max 1,08 bar, men tappar trycket vid 3300 RPM

      på fyrans växel kan jag (på en lång sträcka) Bromsa och gasa samtidigt och med lite känsla bygga upp trycket till 1,20 bar men så fort den varvar lite mycket så sjunker trycket.

      Meningen är att jag ska ladda 1,20 bar och att de ska hålla i sig tills att jag dumpar ut allt.

      Jag har provat med att bytt WG och turbo till en av samma modell som jag vet ska fungera, har kollat så att allt är tätt, har börjat pilla lite på Laddstyrningen (GREDDY) och nu vet jag inte vad jag mer kan göra! Bilen är en impreza GT 00.

      Jag är väldigt tacksam om någon skulle kunna komma på en lösning så jag kan fortsätta köra som en buse 🙂 TACK!

      #270223
      Dash
      Deltagare

        Se över laddtrycksstyrningen, dubbelkolla alla slangar som hör dit också inkl. restriktorn. Du upplever bilen slö också? Så att det inte är din laddtrycksmätare som spelar dig ett spratt.

      Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.