Håller på o försöka sälja min GT. Har tvättat o putsat på allt utan motorn.
Tror aldrig den har blivit tvättad så den är rätt skitig:
Tänkte höra hur ni tvättar motorn? är det bara o täcka batteriet, generatorn o tänd boxen och köra på med högtryckstvätten eller vad ska man tänka på? är ju inte någon plastkåpa på Subaru 🙂
Det är ändå en rallybil.rikligt med avfettning på kall och torr motor. Låt stå några min. Sen spola med högtryckstvätt. Akta intercooler och kyl. Flänsarna böjs.
Ta en redig sväng efteråt så att allt vatten förångas bort. Skulle bilen misstända är det bara att börja lossa kontakter och blåsa med typ hårtork.
Man kan ha lite avstånd å inte köra vatten rakt in i kontakter å givare.
Jag köpte idag crc motortvätt, täckte generatorn med en plastpåse sen sprayade jag på medlet på allt annat lät det dra 5min sen tog jag en diskborste och en tandborste och gnodde lite. Efter det tog jag trädgårdsslangen på ganska hårt tryck och spolade rent efter det tog jag tryckluft och blåste lite. Sen tog jag bort plastpåsen och starta, lät den stå på tomgång någon minut. Sen åkte jag några kilometer och när jag kom hem var allt torrt men brunt?! Vad gjorde jag för fel? Ska prova ta en tvättsvamp och vanligt bilschampo imorgon på kall motor tänkte jag..
Själv fegar jag att spruta vatten i motorutrymmet.
Jag går på med kallavfettning och alkalisk avfettning samt penslar, borstar och torkar med mikrofiberdukar.
Det vatten som används kör jag från en spejflaska.
Är det riktigt illa så har jag en “sprejpryl” Tornador Twister till min kompressor som kör tryckluft och sprejar vätska samtidigt som den skapar ett vakuum…den brukar greja det jag inte klarar för hand.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Författare
Inlägg
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.