› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Vår första 2,5L STi med EcuTek klar …
- Detta ämne har 57 svar, 7,005 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 2 månader sedan av
josefn.
-
FörfattareInlägg
-
5 april, 2006 kl. 03:23 #3260
JRM – JoCCe
DeltagareSom topicen lyder så levererade vi vår första 2,5L-STi med EcuTek idag …
Mods:
EcuTek
Helix 3″ DP med race-kat
HKS 3″ Silent Hi-power cat-back
HKS S40I HR8 tändstift
Walbro 255l/h bränslepumpVi är själva imponerade över hur bra 2,5L-maskinen går med detta relativt enkla ingrepp … Stor skillnad mot 2,0L med samma mods … Galet grymt vrid!!! …
För skojs skull gjorde vi bara en enkel effekttest med EcuTek´s ”rolling road dyno” … De siffrorna ska alltid tas med en nypa salt men vid jämförelse med de tester vi gjort på 2,0L-STi med samma mods så visar det med all tydlighet att det é stor skillnad …
Huvudsaken é att kunden vart jävligt nöjd och att vi som alltid vart nöjda med resultatet …
MVH JoCCe
5 april, 2006 kl. 05:30 #57454Wiklundh
DeltagareSåg i Japanese Performance att de fick ur 372Hk ur en -06 STI med samma enkla modifikationer(tror det var GGR som hade gjort jobbet).
Mæktiga saker.
Vore bra gøtt med två halva ændå i stællet før två liters fast den nog inte kænns lika varvvillig.6 april, 2006 kl. 05:14 #57468JRM_Racing_AB
DeltagareTror det är lite mer i den vi gjort då vi kör med lite vassare tändning och lite mer ladd … Vi har ju lite bättre soppa här i Sverige … Bromsning kommer 🙂 …
MVH JoCCe
6 april, 2006 kl. 05:49 #57461simo
DeltagareBromsa den då på samma ställen som andra tvåhalver i svea, så man får ngt att jämföra med.
/U
6 april, 2006 kl. 13:37 #57478JRM – JoCCe
DeltagareBromsa den då på samma ställen som andra tvåhalver i svea, så man får ngt att jämföra med./U
Blir det bromsning så blir det hos Rototest … De är de enda med tillförlitlig utrustning … Rullande landsväg ger jag inte mycket för …
MVH JoCCe
6 april, 2006 kl. 14:06 #57462simo
DeltagareBlir det bromsning så blir det hos Rototest … De är de enda med tillförlitlig utrustning … Rullande landsväg ger jag inte mycket för …MVH JoCCe
Möjligt, men jämförelsen mellan en bil från Rototest o en på rullande landsväg blir ännu sämre…äpplen o päron…
/U
6 april, 2006 kl. 23:21 #57479JRM – JoCCe
DeltagareBlir det bromsning så blir det hos Rototest … De är de enda med tillförlitlig utrustning … Rullande landsväg ger jag inte mycket för …MVH JoCCe
Möjligt, men jämförelsen mellan en bil från Rototest o en på rullande landsväg blir ännu sämre…äpplen o päron…/U
Men vilken rullande landsväg é rätt att bromsa på då??? … Vi har testat att bromsa samma bil på samma rullar med exakt samma mods båda gångerna och det diffade ca 40 hk (10% av effekten) mellan tillfällena … Något som é jävligt vikigt är att man alltid kör med samma ringtryck, annars riskerar man stor felvisning …
MVH JoCCe
13 april, 2006 kl. 12:42 #57482josefn
DeltagareTjenare Jocce och alla där ute..Det är min bil Jocce pratar om, och det är subarun som det skrevs om här på forumet den från exclusive cars USA importen, VILKEN BIL DET ÄR ETT MONSTER.
Har tänkt att beställa tid hos rototest, ska ringa dom nästa vecka, får se när man får tid…Ska bli kul och se vilken effekt bilen får ut…
Bilen går som en dröm…
Trevlig Påsk…Stort TACK till Grabbarna på JRM, värt varenda krona!
MVH Josef
18 april, 2006 kl. 14:38 #57472Addson
DeltagareBromsa den då på samma ställen som andra tvåhalver i svea, så man får ngt att jämföra med./U
Blir det bromsning så blir det hos Rototest … De är de enda med tillförlitlig utrustning … Rullande landsväg ger jag inte mycket för …MVH JoCCe
Har en o6a som kanske e intresserad av lite ekutek ska kolla lite närmre om han bara pratar eller e allvarlig!!
Mvh Adde10 maj, 2006 kl. 22:08 #57469Micke81
DeltagareTjenare Jocce och alla där ute..Det är min bil Jocce pratar om, och det är subarun som det skrevs om här på forumet den från exclusive cars USA importen, VILKEN BIL DET ÄR ETT MONSTER.Har tänkt att beställa tid hos rototest, ska ringa dom nästa vecka, får se när man får tid…Ska bli kul och se vilken effekt bilen får ut…Bilen går som en dröm…Trevlig Påsk…Stort TACK till Grabbarna på JRM, värt varenda krona!MVH Josef
Hur gick det med bromsningen??
/Micke
11 maj, 2006 kl. 02:25 #57480JRM – JoCCe
DeltagareTjenare Jocce och alla där ute..Det är min bil Jocce pratar om, och det är subarun som det skrevs om här på forumet den från exclusive cars USA importen, VILKEN BIL DET ÄR ETT MONSTER.Har tänkt att beställa tid hos rototest, ska ringa dom nästa vecka, får se när man får tid…Ska bli kul och se vilken effekt bilen får ut…Bilen går som en dröm…Trevlig Påsk…Stort TACK till Grabbarna på JRM, värt varenda krona!MVH Josef
Hur gick det med bromsningen??/Micke
Den é nog inte gjord ännu, Josef sa senast jag snackade med honom att Rototest inte var klara med utrustningen ännu …
MVH JoCCe
21 maj, 2006 kl. 14:29 #57476WrxSti
DeltagareInga whp änn?
Hur bra går den gentemot en evo ix med samma mods?
21 maj, 2006 kl. 19:54 #57483josefn
Deltagarejag väntar på att dom ska ringa upp mig men det verkar som att dom har fullt upp. Ska ringa dom imorgon och kolla läget…
Josef
22 maj, 2006 kl. 05:30 #57455Wiklundh
DeltagareJapp jag ær oxå lite lite nyfiken hur den gør mot evo 9 med samma modds. 🙂
22 maj, 2006 kl. 10:25 #57496FlyingFin
DeltagareKlart att STI´n går bättre 😛
Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen 😀 Älskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :7
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.