- Detta ämne har 1 svar, 870 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 4 månader sedan av emilboylarsson.
-
FörfattareInlägg
-
11 augusti, 2014 kl. 15:49 #32730emilboylarssonDeltagare
Länk direkt till annons på blocket;
Hallå!
Det har blivit dags att sälja iväg Subarun som jag använt för att transportera mig själv från A till B. Den har fungerat utmärkt till ändamålet och det med en garanterad körglädje.
Fordonet i fråga är en Subaru Impreza WRX STi av årsmodell 2003 i väldigt fint skick! Den är besiktigad i Maj och fordonsskatten kommer jag att betala nu i Augusti innan försäljning. Den är mappad av JRM med EcuTek mjukvara och leverarade 382hk samt 489nm vid 1.4 bars laddtryck i deras V-Tech bänk. Går bra och är väldigt underhållande att köra.
Mätaren slog precis om till 13000 mil och allt fungerar som det ska. Det finns inga mekaniska missljud, defekter eller andra fel. Den sexväxlade STi växellådan växlar precis som den ska. Hela bilen lackerades om år 2011 i en lite ljusare blå kulör vilket medför att den är otroligt fräsch. Detta gjordes inte av någon annan anledning än att ägaren innan ville ha en annan kulör. Ej vinterkörd de senaste 5 åren, rost samt vinterdäck finns alltså inte.
Servicebok, dokumentation och kvitton finns på nästan allt som rör bilen. Alltid servad var femhundrade mil. Kamrem, vattenpump, spännare, rullar, ac- och generatorrem bytt vid 9951 mil. Nu senast servades bilen för 100 mil sedan.
All sedvanlig utrustning som AC, ABS-bromsar, sportstolar, stereo etc. finns och fungerar utmärkt.
Bilen är väldigt påkostad. Alla eftermarknadsdelar är monterade under de senaste 3000 milen.
* Blouch Dominator 2.5 XT-R kullagrad Turbo
* Invidia V2 Bellmouth Downpipe
* Invidia G200 Racing Titanium Catback avgassystem
* Walbro 255LPH Soppapump
* HKS bränsletrycksregulator
* NGK Iridium kallare tändstift
* Perrin topmonterad intercooler
* HKS RSK Reloaded luftfilterkit
* ACT Streetlite svänghjul
* Exedy Organic steg 1 koppling
* Siliconslangar till motor
* H&R sänkfjädrar
* Rota G-force 18/8,5″ med Bridgestone Potenza 225/40/18
* D1 Spec hjulmuttrar
* StopTech slitsade bromsskivor fram med Brembo 4-kolvs ok och PFC-belägg
* StopTech slitsade bromsskivor bak med Brembo 2-kolvs ok och PFC-belägg
* AutoGauge laddtrycksmätare
* HKS TurboTimer med automatisk inställning, 0-100 tid, tidur m.m.
* Shiftlight inbyggt i mätarhuset
* STi -08 växelspaksknopp
* Pioneer Stereo med touchskärm. Inbyggda mätare, blåtand, gps och sånt krafs.
* MDS högtalare i dörrar
* Tow Hook bak
* Tonade rutor
* RallyArmor stänklappar
* Stripe i nederkant av dörrar
* Svartlackerade insatser i strålkastarna med borttagna blinkersglas
* Xenon 6000k i halvljus
* Led i positions-, regskylts och innerbelysning
* PU läpp i frontenDet negativa med bilen är en spricka i rutan i nederkant. (ej i synfält, 1500;- i självrisk om man vill byta) samt att huven har fått en bula på förarsidan. Jag hade tänkt att köpa en Seibon kolfiberhuv men har aldrig fått tummen ur arslet. Om jag inte åtgärdat något av detta vid försäljning så drar jag av 10000;- på priset. Ny kolfiberhuv kostar 7000;-.
Väl mött, Emil
12 augusti, 2014 kl. 16:20 #271661emilboylarssonDeltagare125’000;-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.