SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Motor optimering!

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #32887
    maarva
    Deltagare

      tja! tänkte höra med er om vad en original
      2.0 turbo från en wrx -03a klarar av utan att öppna motorn och endå kunna köras dagligen till jobb osv.

      Har fått svar från ett företag.

      Som skrev detta.

      Jag tycker att vi kan lägga oss på ca 35-40hk och 50-60Nm extra till priset 6900kr ink moms, vårt arbete och fordonsdiagnos både före och efter optimering.

      Frågan är då är det ett rimligt pris?

      mvh

      #272430
      TomK
      Deltagare

        Frågan är vad det är för företag?

        #272432
        Igge
        Deltagare

          Är väl växellådan som är mest begränsande i ditt fall. Den är ju tyvärr inget under av hållbarhet

          #272428
          Koffe
          Keymaster

            Gissar att denna effektökning görs med originalkomponenter?
            WRX har en katt i uppipen som sägs kunna gå sönder (och sugas in i turbon) vid högre laddtryck, så en de-cat uppipe är nog att rekommendera. Osäker på hur bra original soppapump orkar med att leverera också.
            Det vanligaste/säkraste är att byta åtminstone avgas och soppapump, men då kommer du nog inte undan med 6900:- tyvärr…

            MVH
            //Koffe (som kört med ”steg 1” (motsv. http://www.jrm-racing.se/subaru/impreza-2001-2005/trim/jrm-steg-1-impreza-wrx-01-05-ej20) i flera år, både till vardags, på bana och konbana utan problem med växellådan)

            #272433
            markan
            Deltagare

              Hoppar in på detta… just jrms steg ett är jag sugen på till min wrx 01. Dom skriver cirka 300hk. Efter vad jag läst mig till på olika forum så får man ta denna siffra med en nypa salt. Om jag vill ha 300hk precis eller iaf över den gränsen. Vad krävs då mer? Annan turbo? (nej jag tänker inte köpa en sti istället ;)) mvh

              #272429
              Koffe
              Keymaster

                VF35 från STi, större spridare, ev. större TMIC och i övrigt som ”steg 1” ovan är ett beprövat recept för 330-340(?)hp. Då börjar nog lådan leva riktigt farligt dock.
                Finns säkert nån mellanväg att gå för att landa runt 300. Men turbobyte är nog ett måste då original bottnar runt 280-290 tror jag.
                Kanske med E85?

                //K

                #272434
                markan
                Deltagare

                  Ok 🙂

                  #272427
                  Adam K
                  Deltagare

                    Köp en STi istället.

                    Hoppar in på detta… just jrms steg ett är jag sugen på till min wrx 01. Dom skriver cirka 300hk. Efter vad jag läst mig till på olika forum så får man ta denna siffra med en nypa salt. Om jag vill ha 300hk precis eller iaf över den gränsen. Vad krävs då mer? Annan turbo? (nej jag tänker inte köpa en sti istället ;)) mvh

                    #272431
                    TomK
                    Deltagare

                      Köp bussningar istället, coilovers och en massa stag, däck osv och kör skiten ur alla med en sti 🙂

                      Det lär dock inte hända.

                      Känns som att TS har lämnat tråden.

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.