SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor topplockspackning och ventil tätningar

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #32954
    kleinis
    Deltagare

      Tjena

      nu palla inte topplockspackningen med längre, men vi hade koll på allt så bilen går som vanligt fortfarande men drar lite vatten och får komp i kylarsystemet.

      nå väl de var ju sista körningen och hade ändå planer på att riva då jag måste byta tätningar i toppen också

      min fråga vad för topplockspackningar är bäst vet att de finns coppar packningar också men vart fan hittar man dom ? annats kanske de är pyramidringar som gäller. eller finns de skärningspackningar till dessa ?

      kom med förslag !
      laddar 2 bar och kört med arp bult och Cometic MLS packningen men de höll ju inte allt för länge 😛

      P.s de ryker vitt om bilen men tro inte de är mestadels vatten 😉

      #272750
      kinugawa
      Deltagare

        Ska inte orginalpackning ifrån subaru vara den bästa, iallafall vad jag kunna läsa mig till, dvs om man vill ha en enkel lösning,

        Sen finns alltid pyramidringat osv som du pratar om, Det lär också hålla.

        #272744
        Turbovin
        Deltagare

          Många rekommenderar ju bearbetning till 14mm topplocksskruv för att få en högre klämkraft. Annars är det väl Cosworth som gäller.

          #272745
          Fricke.w
          Deltagare

            Många rekommenderar ju bearbetning till 14mm topplocksskruv för att få en högre klämkraft. Annars är det väl Cosworth som gäller.

            Precis som turbovin säger, så kannske du bör öka på klämkraften.
            Kannske även köra de gammla tricket med att spraya på lite loctite 3020, så för hindrar man ju att packningen ska kunna få chansen att flyta, ännu mer.
            beprövat bland rally åkarna här hemma då man haft problem med just detta, sen skadar de ju inte att limmet är STI rosa heller, ja menar vad kan gå fel då 😀

            #272746
            TomK
            Deltagare

              Original mls packning är det man ska ha.
              Slängde mina cometic efter mycket kort tid.
              Har åkt 2 säsonger med original och inga problem.
              Men se till att dra Arp bultarna liiite hårdare än spec och dom två i mitten 5ft/lb extra.

              #272748
              kleinis
              Deltagare

                Original mls packning är det man ska ha.
                Slängde mina cometic efter mycket kort tid.
                Har åkt 2 säsonger med original och inga problem.
                Men se till att dra Arp bultarna liiite hårdare än spec och dom två i mitten 5ft/lb extra.

                jasså de va som fan då får vi testa de, tur man kollar läget på allt efter nästan varje par däck 🙂

                Tomk du som vågar ladda lite har du fått några problem med att du får ren olja i chatchtanken vid laddtryck ? tror de är tätningarna i toppen igen men de är bytta i vintras så de är inte dåliga för de

                någon som har någon bra ide på de ? jobbigt o tömma oljan i chatchtanen med typ 40 min intervaller 😛

                #272747
                t1hero
                Deltagare

                  jasså de va som fan då får vi testa de, tur man kollar läget på allt efter nästan varje par däck 🙂

                  Tomk du som vågar ladda lite har du fått några problem med att du får ren olja i chatchtanken vid laddtryck ? tror de är tätningarna i toppen igen men de är bytta i vintras så de är inte dåliga för de

                  någon som har någon bra ide på de ? jobbigt o tömma oljan i chatchtanen med typ 40 min intervaller 😛

                  Självtömmande catchtank!

                  #272749
                  kleinis
                  Deltagare

                    Självtömmande catchtank!

                    vill se hur mycket den trycker ur sig så man vet om nått är fel så bästa är att lösa problemet istället 🙂

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.