› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › mer bränsle till subaru impreza WRX, FUEL CUT!?
- Detta ämne har 22 svar, 2,024 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 10 månader sedan av
zanoii.
-
FörfattareInlägg
-
30 september, 2014 kl. 09:05 #32955
adambanan
DeltagareHej! jag har en subaru impreza wrx 2002. när jag laddar strax över 0,5 bar så blir det som en fuelcut, sänker jag laddtrycket orkar den då mindre bränsle behövs. lättaste sättet att få in mer bränsle för att man ska kunna ladda mer skulle jag vilja veta av någon kunnig här inne på forumet? tacksam för svar Mvh ! 🙂
30 september, 2014 kl. 12:11 #272751Kvarnis
DeltagareDin maf alt nå annat har försatt bilen i safe mode låter det som
30 september, 2014 kl. 12:30 #272757Igge
DeltagareLuftmassemätaren (= LMM / MAF ) kan ge fuelcut tendenser
30 september, 2014 kl. 17:15 #272763adambanan
DeltagareDin maf alt nå annat har försatt bilen i safe mode låter det som
Hur kan man åtgärda det då?
Och min luftmassemätare man märkeom man har den urkopplad å startar bilen sen kopplar man in den så känner bilen av de, den går ner i varv sen blir den ”normal” igen?
Tack för svaren hitills!
30 september, 2014 kl. 17:46 #272752Kvarnis
DeltagareDu måste åtgärda det son ställer till det.
Om det inte finns felkodet kan wg’n vara lös alt fastnat i öppet läge30 september, 2014 kl. 18:41 #272764adambanan
DeltagareJo trofan det! :p min wastegate är funktionell. Kan det vara högtryckspumpen som gett upp?:s
30 september, 2014 kl. 19:19 #272753Mumin
DeltagareHar ingen högteyckspump.. luftmassemätaren kass troligen som alla skriver.. bil går ner i nödläge.
30 september, 2014 kl. 19:40 #272754Gilarski
DeltagareJag röstar på luftmängdsmätaren som felkälla.
Detta är inte unikt för Subaru, har haft andra märken där just lufmängdmätaren ställer till det, försök låna en beggad från nån med samma motorkod. (jag vet ej om det är olika luftmängdsmätare mellan de olika modellerna)
1 oktober, 2014 kl. 07:51 #272765adambanan
Deltagareokej jag ringde Furstenhoff då jag har fått in en bra fot där och frågade, dom bad mig också kolla LMM att den kundevara trasig.. :/ men det fanns inge felkod på det heller :S Om det är till någon hjälp så har jag ett öppet filter med en ”vindtunnel” från fronten upp till luftfiltret Tacksam för svaren!!! 🙂
1 oktober, 2014 kl. 09:32 #272758Igge
DeltagareLMM kan strula utan felkod och öppet filter brukar paja lmm oftare än originalburk
1 oktober, 2014 kl. 20:31 #272766adambanan
DeltagareOkej. jag fick med en gammal LMM (vette fan varför) som jag kopplade in. och bilen dog dirr, den bille inte ens starta och jag försökte rengöra ”tråden” men inget resultat så jag antar att den är helt stendöd… men jag förstår inte hur dom kan vara lite trasiga eller vad man säger, inte helt död och inte helt fungerande..? jag är inte dum i huvudet men jag är nyfiken då luftmassemätare inte varit prio1 att läsa om.
kan det verkligen vara den? Mvh och tack för alla svar hitills! 🙂
1 oktober, 2014 kl. 21:31 #272759Igge
DeltagareJag fick lite lätt ryckig gång vid laddtryck (kändes precis som fuelcut pga överladd) på min gt förut
Blir LMMens tråd lite nedsmutsad totaldör den inte utan ger bara lite lite fel volt/värden som datorn tolkar och det märks främst vid ladd
Är det mer fel kan du få risig tomgång, ryck vid ganska jämn körning etc.1 oktober, 2014 kl. 22:00 #272767adambanan
Deltagaremin den går inte helt perfekt jämnt de gör den inte, vid 2500varv cirkus och jag stämplar från 0 så kan man känna att den tvekar eller vad man säger fast det går fort över. sen när jag pressar 1an, 2an och vid 3ans växel vid 4500varv så börjar den hacka, och 4an och 5an. ju mer påfrestning ju mer hackar den. jag tänkte ta loss den imorgon och pröva att rengöra den. men tomgången är hyfsat ojämn faktiskt, ibland ligger den jämnt på 1K varv och ibland under osv osv
men min gammla som jag fick med LMM den var somsagt stendöd. för bilen gick inte ens igång liksom
1 oktober, 2014 kl. 22:27 #272760Igge
DeltagareLMM kan ju som sagt fela i olika grader, så jag törs nästan säga att det lutar åt det
2 oktober, 2014 kl. 08:30 #272768adambanan
Deltagaretjena, idag när jag kom till gareaget så tog jag bort LMM’en och satte försiktigt WD40 på ”tråden” sedan blåste jag bort det, sedan la jag på ett till lager och sen tog jag ett rakblad som jag slipade till lite bredare än en tandpetare och skrapade bort all skit, sedan super avfettning och blåste bort. satte tillbaka allt, höjde laddtrycket på Wastegate’n lite snabbt för att testa och det verkar hålla. nu orkar den ladda mer än vad den gjorde innan utan att den hackar, dock så laddar den bara 0,2-0,3 mer och vet inte riktigt om det gör så stor skillnad egentligen så snart ska man vell våga sig på att skruva uipp mer.. Återkommer och somsagt tack till allihopa hitills! 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.