SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Berätta lite om er bil här..

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #3297
    josefn
    Deltagare

      Berätta lite om er Bil…En Rolig Topic..

      Här är min STi 2005 Mods:

      EcuTek
      Helix 3″ DP med race-kat
      HKS 3″ Silent Hi-power cat-back
      HKS S40I HR8 tändstift
      Walbro 255l/h bränslepump
      HKS SSQV dumpventil

      På beställning Tein Sänkningsats, Tein Hood Dämpare, Defi mätare(Boost,EGT och Oil Temp). Funderar på om jag ska beställa i samma veva Fuel rails och spridare, får se!
      Allt Beställs av JRM Racing.

      #57732
      C.Barrow
      Deltagare

        WRX -01 utt 02 Blå
        Ecutec tek2
        APS 3″ från turbon
        Blåa Raceequip (har en svart uppsättning också)
        Greddy öppen dump
        Lite ljudkrafs inklusive baslåda i skuffen(kan INGENTING om sånt).
        Snikig turbotrycksmätare vid sidan av ratten (Tror märket heter Auto gauge. Skall köpa ny lite mer tillförlitlig mätare).

        Sen får vi se vad som händer i framtiden.

        #57735
        josefn
        Deltagare

          Ser bra ut..Tummen upp

          #57728
          SecretAgentMan
          Deltagare

            Motor/Drivlina
            – USDM EJ257, 2,5 liter STi shortblock, ARP pinnbultar, matchportade standardtoppar med tillsnyggade insugs och avgasportar, kompression 8,0:1.
            – Deadbolt Superzilla 53 (>450 hk garrethybrid)
            – Autronic PNP ECU
            – Apexi AVC-R
            – HYBRID frontmonterad IC
            – Innovate LM1 bredbandslambda med autronickablage
            – MEF fuelrails med skruvkoppling, parallellmatning.
            – Walbro 341, 255 l/h bränslepump
            – SX Performance ställbar soppatrycksregulator (1:1)
            – NGK PFR7B platinastift
            – Spec stage 2, kevlarkoppling
            – PPG rakskuren dogbox 1-5, splineaxlar och delad ingående axel, ”grupp N”-drevning, alla skiftgafflar utbytta mot smidda stålgafflar.

            Bromsar
            – AP Racing 4-kolvsok, 305 mm Alconskivor på aluminiumnav från Sellholm
            – Ferodo DS3000 belägg fram, DS2500 bak
            – Stålspunna slangar runt om
            – Castrol SRF bromsvätska

            Avgas & Filter
            – 3″ rostfritt system från Lateral Performance
            – PE / Maxim ”equal length” grenrör
            – RCM / K&N konfilter, alukona och Samco MAF-slang.
            – Samco insugsslang mellan filter och turbo.

            Väghållning
            – D2 Racing coilovers, 10kg/mm fram 8kg/mm bak, omshimsade dämpare.
            – Justerbara krängningshämmare från Whiteline
            – Cusco fjäderbensstag fram
            – Komplett bussningssats från Powerflex
            – ”Grupp N” motor och växellådsfästen

            Styling
            – P1-halvkopia läpp
            – 22b vinge (replika)
            – 22b huvventiler
            – Nedlackad
            – Vita blinkers fram och på sidorna
            – STi baklampor
            – Tonade bakrutor.
            – Rallyarmor stänkskydd.

            Interör
            – Sparco Evo2 stolar fram (svarta).
            – Rött Sabelt 3″ 4-punktsbälte.
            – 340 mm svart mockaratt på snapoff nav.

            Fälgar & Däck

            Vinter
            Fälg: Subaru MY00 OEM | 16×7 | ET53
            Däck: Nokian Hakka 2 205/50/16 [Dubbade]
            Sommar
            Fälg: Rota Tarmac 2 | 17×7.5 | ET48
            Däck: Dunlop Direzza 02G 215/45/17 [R-däck]

            😉

            /J

            #57733
            m_thread
            Deltagare

              Mods:
              EcuTek
              Helix 3″ DP med race-kat
              HKS 3″ Silent Hi-power cat-back
              HKS S40I HR8 tändstift
              Walbro 255l/h bränslepump
              HKS SSQV dumpventil

              Får man fråga vad en liknande ’behandling’ ungefärligen kostar?

              Jag börjar bli rätt sugen på att ta mödisen på STi:n…

              #57730
              tendency
              Deltagare

                {GT 1999}

                Motor/Drivlina
                * EcuTek 3-mappad
                * Borttagen luftsnorkel
                * Apexi konat luftfilter
                * Forge atmosfärisk dumpventil
                * Dawes device

                Avgas & Filter
                * 2.5″ rostfritt katlöst avgass (dp-mellanrör)
                * Blitz Nur spec slutdämpare, 4.5″ utblås

                Styling
                * STi v.5-vinge
                * STi bakljus
                * Emblem/textfri baklucka
                * Race Equip rallystänkskydd
                * Huvscoop mod 2003
                * Klara sido/framblinkers
                * Dimljuskåpor
                * Div dekaltrim
                * Blå bromsok
                * Lackade sidokjolar, sidospeglar, handtag, ”gälgaller”
                * Alunät:
                – svart nät under scoop med ”STi”-text
                – på IC med ”STi”-text
                – framför kylare

                Interiör
                * Sparco EVO rallystol
                * OMP stolsunderrede & sidofästen
                * Sparco mocca rallyratt (ej monterad)
                * Sparco pedaler
                * STi bältespads
                * BSR turbotrycksmätare
                * Impreza tygmattor (slitna, bortplockade)

                Fälgar & Däck
                Sommar
                Fälg: Compomotive 1880 | 18×8 | ET50 – (vita)
                Däck: Toyo Proxes T1-S 225/35-18
                Vinter
                Fälg: GT 1999 Original | 16×7 | ET52
                Däck: LAPPI WM 10/65-16 (isdäck)

                SSi ON ICE Surahammar
                Video: s-däck i v-väglag
                Impreza GT sedan 1999

                #57736
                josefn
                Deltagare

                  Mods:EcuTekHelix 3″ DP med race-katHKS 3″ Silent Hi-power cat-backHKS S40I HR8 tändstiftWalbro 255l/h bränslepumpHKS SSQV dumpventil

                  Får man fråga vad en liknande ’behandling’ ungefärligen kostar?Jag börjar bli rätt sugen på att ta mödisen på STi:n…

                  Det är bättre om du ringer nån av grabbarna på JRM-racing och berättar vad du vill ha..

                  Josef

                  #57731
                  Pasi_k
                  Deltagare

                    Subaru Impreza WRX STI -02

                    Trimmad av Digit power.
                    305hk / 414Nm på Hjulen , bromsad.
                    Avsnorklad.

                    Sommar Fälgar och däck:
                    OZ Supertorrizmo 17″ 7,5
                    Nokian Nry 225/45R17

                    Vinter Fälgar och däck:
                    Orginalfälgar 17″ 7,5 Mattsvarta.. Funderar på att lacka dom vita.
                    Dunlop 205/50R17 Odubbade ostar.

                    Orginal i övrigt..

                    #57734
                    specialized
                    Deltagare

                      GT My 99-74F

                      Motor/Drivlina:
                      EcuTek-3 av JRM.Justerbar restriktor.
                      Tiltad intercooler

                      Avgas & Filter:
                      3″ dp, 2,5 ” decat-pipe och Magnex slutburk.
                      Avsnorklad. JR-panelfilter.

                      Bromsar:
                      Orginalskivor
                      Carbotech Bobcat belägg fram.
                      Black Diamond belägg bak.

                      Chassie/Fjädring:
                      Kyb GR-2 Dämpare. H&R -50 mm fjädrar.
                      Krängare & droplinks på gång.

                      Styling:
                      Liten regplåt fram.Nerlackad. Svarta Rally Equip stänklappar. Vita blinkersglas.

                      Fälg & däck:
                      Sommar: 17*7,5.Okänt märke. Toyo T1S 215/40/17
                      Vinter: Orginalfälg. Nordfrost II 205/55/16

                      / Mattias

                      #57729
                      Micke H
                      Deltagare

                        Halloj 🙂
                        Impreza GT MY 2000 Silvermet.

                        Under huven:

                        IHI VF34 turbo
                        STI V5 TMIC (Greddy FMIC med vattenspray väntar på montering sen en ny mappning)
                        HKS SSQV dumpventil
                        Walbro 255l/h pump
                        K&N öppet konfilter
                        Turbo-XS FCD
                        Denso iridium tändstift
                        Fullsmetad med blå Samco slangar
                        3″ Ferrita racekat monterad i 3″ downpipe
                        Vortex ”decat” centre section
                        Vortex Afterburner bakre dämpare
                        Shortshift
                        Sachs koppling
                        Fjäderbensstag
                        STI kylar/olje lock

                        Fälg/broms/dämp:

                        18″ OZ Chrono Evo med 215/35-18 sommar
                        16″ TSW Trophy med 205/55-16 vinter
                        Graham Goode skivor fram med EBC Redstuff belägg
                        DBA4000 skivor bak med orginal belägg
                        Sänksats

                        Utvändigt:

                        JDM Black strålkastare med park.ljus
                        Klarglas blinkers fram och sidor
                        STI bakljus
                        STI V5 vinge
                        STI Dimljuskåpor
                        STI stänkisar (blå)
                        P1 läpp
                        Induction kit huvscoop
                        22B grill (22B gälar beställda)
                        Nerlackad

                        Invändigt:

                        Laddtrycksmätare i A-stolpen
                        Blitz ID3 Power meter
                        Prodrive växelspaksknopp
                        Panasonic CD med kass ljud

                        Framtiden: Ny kardan, Ny kylare, Fyrhjulsintällning, Div. lackjobb, Defi-mätare, tona rutorna men det får vi se när det blir….
                        Det var allt från mig 🙂
                        Mvh
                        //Micke

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.