Ursäkta den luddiga Rubriken men here we go!
Tjenare! Har en WRX STI 2004 som ja kört med nu ca 200 mil efter köp! (köptes av firma) Vid köpet gjordes ett Leakdown test med verkligen klockrena resultat å bilen gick å fortfarande går å startar som en drömm!)
Men lite saker har förändrats. Den är ECUtech mappad å skall ladda som mest 1,6 bar (peak) sedan vid högre varvtal sjunka ner till 1,4. (bromspappren levererar den 388 BHP och 308 på naven)
Nu peakar den 1,3 å stannar där registret ut vilket ja tycker är märkligt då den inte har något ställbart ladd
Sedan idag när ja startade bilen efter jobbet så har tomgången även den blivit lite skum (dippar ner mot 400rpm å sedan ”skuttar upp å lägger sig på runt 900 RPM å ligger där stabilt. (dippar å nästan dör när du frikopplar också)
Har letat efter vacum/tryckläckage utan att hitta något alls (kontrollerat alla slangar mm) ska provtrycka systemet är tanken så ja kan va säker att ja inte har tryckläckage.
Även läst av felkoder då hade ja en som hette p0103 vilket var LMM relaterat men rederade den och den kommer ej tillbaks.
Drar jag ut kontakten till LMM när bilen står på tomgång dör den helt å hållet så har svårt att tro att LMM är boven i dramat.
Bilen går fortfarande som sagt som en drömm å tvekar aldrig vid gaspårag eller vanlig ”pendling” men gillar inte när saker förändras när man inte varit där å pillat alls.
Några teorier eller idéer som kan leda till varför dessa fenomen har uppstått? mvh Robin