› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Nolla motor vid rivning Detta ämne har 4 svar, 949 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 10 månader sedan av Christian S. Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt) Författare Inlägg 7 oktober, 2014 kl. 12:56 #32986 mabhDeltagare Hej Har rivit min 2.5sti -08 och byggt ny motor och ska nu sätta ihop den Vilken kolva ska vara i topp vid rätt nollning av vev? Mvh micke 7 oktober, 2014 kl. 13:24 #272897 TomKDeltagare Kolla från sidan 45. http://www.ludicrous-speed.com/automotive/impreza/fsm/Impreza_2006/STi%20Engine/ME(STi)%2004%20Mechanical.pdf 8 oktober, 2014 kl. 14:02 #272898 mabhDeltagare Kolla från sidan 45. http://www.ludicrous-speed.com/automotive/impreza/fsm/Impreza_2006/STi%20Engine/ME(STi)%2004%20Mechanical.pdf hej tyvärr funka inte det att klicka in på ”mechanical” hittade ingen annastans att det stod nåt MVH micke 8 oktober, 2014 kl. 14:13 #272899 mabhDeltagare för veven snurrar väl 2 varv medans kammarna 1 varv även fast det är boxer? glömde och notera vilken kolv som var i topp vid rivningen 8 oktober, 2014 kl. 18:12 #272896 Christian SDeltagare för veven snurrar väl 2 varv medans kammarna 1 varv även fast det är boxer? glömde och notera vilken kolv som var i topp vid rivningen japp. bara att vrida så att du har markeringen på triggerhjulet mot markeringen på oljepumpend—0.o—b Författare Inlägg Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt) Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.