• Detta ämne har 8 svar, 728 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år sedan av Rikardb.
Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #33208
    Rikardb
    Deltagare

      Hej skulle behöva eran hjälp har 2 fel på min GT som jag blir knäpp på

      1 tomgången är kass har felkod på vatten givaren som säger -40 hela tiden har bytt den under insuget på röret som går till övre kylarslangen d var inte d felet. Finns d nån annan givare ?

      2 skenande ladd klockan funkar lenkaget funkar laddar lika mycket med armen lös och med tillkopplad vakuum klocka 2,5 bar vill den upp i

      Nån som har en idé ?

      Mvh

      Skickat från min iPhone med Tapatalk

      #274068
      pettsun
      Deltagare

        Bytte du rätt givare? Sitter ju två bredvid varandra. En med en kontakt och en med ett stift. Den sistnämnde är bara till mätaren.

        #274069
        pettsun
        Deltagare

          Problem två. Har du kollat slangarna till manetventilen? Du kan lägga spänning på den och kolla så den öppnar och stänger som den ska.

          #274064
          Rikardb
          Deltagare

            Bytte den med 3 stift i som sitter alldeles bakom genarotorn, men d kanske är den andra endå? Men mätaren funkar ju bra i bilen

            Magnetventilen där var ett bra tips d ska jag kolla

            Stort tack

            Skickat från min iPhone med Tapatalk

            #274070
            pettsun
            Deltagare

              Okej då bytte du rätt. Den andra är enbart till mätaren. Fått bort felkoden?
              Går in i limphome mode när den felkodar på tempgivaren. Så du måste Rader koden för att den ska bli bra

              #274065
              Rikardb
              Deltagare

                Nej felkoden är bestående fortfarande, men kanske lär rycka lmm å få felkod på den med ? Sen radera allting ?

                Hade ju tänkt bytt den andra idag men då Skippar jag det

                Tack så länge ialf 🙂

                Skickat från min iPhone med Tapatalk

                #274066
                Rikardb
                Deltagare

                  Kollade precis igen har ingen kod längre, men på motortemp står d -40 och har knappt tomgång 400 varv

                  Skickat från min iPhone med Tapatalk

                  #274071
                  pettsun
                  Deltagare

                    Du kanske har kabelbrott nånstans. resistans mät kablarna. Mät mellan kontakten på givaren och kontaktstycket på ECUn.

                    #274067
                    Rikardb
                    Deltagare

                      Det var min tanke med, så jag startade bilen utan generator, och rykte ur den då fick jag att kretsen inte va sluten, men kablarna och motorn har bara gått 6000 mil sen nytt. Så att det borde vara bra.

                      Tänkte om det är nått med databoxen ?

                      Skickat från min iPhone med Tapatalk

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.