Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #33305
    Teoc
    Deltagare

      Hejsan! Ny här på forumet och ny när det gäller Subaru.
      Har köpt mig en Impreza WRX STI, V-limited som inte riktigt går som den ska..

      Jag ärsom sagt helt ny när det gäller Subaru, men bilen är singelturbo konverterad och annan intercooler. Ägaren innan mig visste inte om det var något annat som var gjort på den. Den är importerad och på transportstyrelsen står det “fordonsår uppskattat till 1996”.

      Grejen är den att den går väldigt fett när den blir varm och du gasat lite. Startar du den när den är kall ligger AFR på 14,6-14,9.

      Låter man bilen stå på tomgång blir värdet oförändrat, men gasar du till efter att tempen gått upp går värdet ner till 10 (det lägsta min BBlambda kan visa) avgaserna rycker svart och tomgången blir väldigt instabil, pendlar mellan 800-400..

      Ägaren innan hade testat att byta lambda och LMM, någon som varit med om något liknande?

      Mvh Rasmus

      #274569
      Christian S
      Deltagare

        Har köpt mig en Impreza WRX STI, V-limited

        men bilen är singelturbo konverterad

        what? finns ingen impreza sti som har 2 turbo orginal, därimot finns det nyare impreza sti med twinscroll turbo så det kanske är det han menade? men även där har han fel för dom finns inte innan 01

        #274570
        Teoc
        Deltagare

          Okej okej, har som sagt inte alls koll på subaru eller deras modeller.. Har du någon aning om vad det kan bara för fel?

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.