Subaru legacy turbo 4×4 -92
Startar otroligt lätt och går riktigt bra maskinellt
och drivlina, 200 hk original vid 0,5 bar (skulle gissa på 230) men har
kört 0,8 bar utan problem
Permanent fyrhjulsdrift
Elhissar runt om med auto på förarplats
Dragkrok
AC som fungerar klockrent
Elspeglar
Bakrutevärmare
MOMO original sportratt med 6 hålsnav (går att byta till
eftermaknadsratt)
12 mm nästan nya dubbade vinterdäck på org 6 ekrade alufälgar som sitter
på.
Det förra ägaren gjort på bilen:
Nya stift (ngk)
Nya ventilkåpspackningar
Nya spridare (360cc original)
Nytt bränslefilter
Nytt luftfilter
Ny olja (castrol magnatech 10w40)
Nytt oljefilter
Nya skärmblinkers
Nya regplåtar
Ny luftmängsmätare
Ny lambdasond
Nya framljus
Nya bakljus
En ny framblInkers
Nya torkare och torkarmotor
Bytt olja i växellåda och bakdiff
Service och byten gått högst 250 mil
Det förra ägarens pappa gjort (senaste 4 åren):
Ny startmotor
Ny intercooler
Ny generator (3400kr ny)
Ny generatorräm
Ny fullflow ljuddämpare
Bättre beg bromsservo
Spindelled och hjullager vänster
Tidigare ägare (senaste 7 åren):
Ny koppling vid 28500 (kostade över 20000kr med jobb)
Ny kamrem (bytt vid ca 28000 mil)
Nya fjädrar och dämpare
Nya ventiler och packboxar
Nya bränsleledningar från tank till motor
Nya bromsrör och slangar
Nya skivor, belägg och ok
Ny tank
Ny bränslepump
Mycket nytt och bytt men har ej tid, ork eller lust att få den igenom
besiktningen, det är en 2:a på avgasvärdena som jag ej orkar fixa
Väldigt fin undertill för att ha gått 30k men det börjar komma rost på
karossen och bakluckan. Har en beg baklucka och nya gasdämpare till
bakluckan som följer med samt en massa annat. Höger hjullager bak bör
bytas.
Säljes för 15000kr Obes och Avställd
Eller bytes.
Köp och fixa den eller bara ha en otroligt ovanlig bil som vinterbil,
isbil eller varför inte börja köra rally. En riktig sleeper, ingen
kommer tro att den går så bra som den gör.