- Detta ämne har 15 svar, 2,013 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 9 månader sedan av johan_gt.
-
FörfattareInlägg
-
26 januari, 2015 kl. 15:15 #33342IggeDeltagare
Hej!
Har kopplat in mina mätare och märker att dessa dör och startar om under motorstart. Finns det någonstans man kan sno spänning ifrån som inte försvinner när startmotorn går?
2004 Impreza
Edit: Alternativt en källa som bara är aktiv medan motorn är igång
Det känns muppigt att få 2 openingceremonier 😛
26 januari, 2015 kl. 17:22 #274793pettsunDeltagareta från nått med spänning vid tändning. lättast är väl att mäta sig fram vid närmaste komponent/kontakt. jag tog från + till dimljusknappen.
26 januari, 2015 kl. 19:38 #274784t1heroDeltagareSista utvägen är väl att bygga egen fördröjningsautomatik, dvs instrumenten går 10s utan tändning. Eller om instrumenten inte drar så mycket kanske det räcker med en kondensator och en diod.
26 januari, 2015 kl. 19:42 #274787IggeDeltagareFår kika på dimljusknappen, annars forska i fördröjningslösningen.
Tyvärr drar ju bredbandlambdan en del ström då den värmer sonden om jag fattat rätt, så kondensator räcker nog inte28 januari, 2015 kl. 22:07 #274788IggeDeltagareDimljusknappen var inge bra, den får inte ström om man kör med avstängda lysen
Fler förslag mottages gärna
Funderar på om en fuse tap kan vara något om det finns någon lämplig säkring
28 januari, 2015 kl. 22:46 #274794Simon.xDeltagareHej
Tändningsläget. Kablarna som går till tändnigslåset då :rolleyes:Ev använda ett relä :p
//Simon
29 januari, 2015 kl. 05:52 #274789IggeDeltagareJo jag använder ett relä men söker en källa som kan styra den.
Hur kommer man åt tändningsläget på ett bra sätt? Och den dör inte under start eller?
29 januari, 2015 kl. 10:27 #274785t1heroDeltagareStartnyckeln har 4 lägen OFF, ACC, ON och ST. har fyra poler B,ACC,IG och ST.
Du är ute efter IG. Den är hög i de två sista lägena. ACC är den som är låg när startmotorn går för att spara ström.Sida WI-8 (sida 479 i min servicemanual).
Jag kan ladda upp mer eller maila om du behöver.29 januari, 2015 kl. 10:35 #274790IggeDeltagareMen IG Får väl inte ström under start?
29 januari, 2015 kl. 12:08 #274797clasenDeltagareOm inte ig får ström under start dör ju tändning å insprut 😉
29 januari, 2015 kl. 12:15 #274791IggeDeltagareTankevurpa 🙂
Tänkte på acc eftersom stereon dör under start
29 januari, 2015 kl. 13:25 #274795Simon.xDeltagareJo jag använder ett relä men söker en källa som kan styra den.
Hur kommer man åt tändningsläget på ett bra sätt? Och den dör inte under start eller?
Låssa på rattkåpan :rolleyes: :p
//Simon
29 januari, 2015 kl. 13:33 #274792IggeDeltagareLåssa på rattkåpan :rolleyes: :p
//Simon
Det menar du inte? Att jag inte tänkte på det…
Någon som känner för att svara ordentligt?29 januari, 2015 kl. 13:42 #274796Simon.xDeltagareDet menar du inte? Att jag inte tänkte på det…
Någon som känner för att svara ordentligt?Låssa kåpan.
Du kommer att se dessa bakom tändnings nycken.
Använd test penna.
vrid på nyckeln.
Då kommer du hitta rätt kabel då du mäter.//Simon
30 januari, 2015 kl. 11:24 #274786t1heroDeltagareTändningsreläet B157 (som kontrolleras av IG ovan) sitter i reläboxen (som verkar sitta vid passagerarens fötter, bilderna är grötiga)
Det är optimal placering för ditt relä för du har bra jord, batterispänning och ig-spännng.Har du manualen (vilket jag antar) så är det inte svårt men tidsödande (jag gav upp, det belv ett väldigt bläddrande och noterande bara för att komma halvvägs) att lista ut vilka poler i kontakterna som ansluter i reläboxen du skall ansluta till.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.