Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #33460
    Tunezz
    Deltagare

      Testar att lägga ut Imprezan då jag tappat suget och vill åka bakhjulsdrivet istället.

      Jättefint skick på bilen, ingen rost ( ej rostlagad ) Fin även under.
      Import 2012

      Nu över vintern lyfte vi ur motorn, istället för renovering blev det ett nytt bygge på ett 2,2L block ( från fredde på jobparts )
      Allt är sprillans nytt, ej uppstartad.
      Behöver koppla in sprut, kalibrera och mappa

      Mycket annat nytt och bytt på bilen, listat nedan

      EJ22 (2,2L) motorblock borrat 1a ÖD
      Link G4 Styrsystem
      Garret GT3582R Klarar 650HK
      Tial 44mm extern wastegate ( kopia )
      Smidda Wössnerkolvar
      H-profil stakar
      Orginal vevaxel
      ACL vevlager
      ACL ramlager
      Bafflat oljetråg
      Nya packningar+oringar i hela blocket/insug/toppar( subaru orginal )
      Nya packboxar

      Riktplanade toppar ( Orginal Version 4 toppar )
      DH22 WRC kammar 268grader och 9.65mm lyft
      ARP bult
      Cometic flerlagrade topplockspackningar
      ACL HighPerformance 12mm oljepump
      Aisin Gen2 Vattenpump
      Kallare NGK stift
      Magnecore 8,5mm tändkablar
      255 l/h bränslepump
      750cc spridare
      Återcirkulerande eftermarknadsdump
      Insugsslang Do88
      Siliconslangar Do88 kylsystem
      Vacuumslangar Do88
      50mm Alu kylare
      Dubbla kylarfläktar
      Frontmatad intercooler ( följer med )
      16 raders oljekylare, stålomspunnet
      Oljecatchtank 1,8 liters med luftfilter ( ej inkopplad )
      AEM DryFlow filter

      Extra kalluftsintag i motorhuven
      Extra kalluftsintag i fronten
      Megan Racing förstärkta motorfästen
      Megan Racing pitch stag torpedvägg

      Låda genomgången
      Exedy dubbelskivig koppling
      Förstärkt tryckplatta, tål 950NM
      ACT urtrampningslager
      Lättat rallysvänghjul i chromoly
      Nya Motuloljor
      Shortshift
      Hårdare bussningar i växellänkaget
      Megan Racing förstärkt växellådsfäste
      Polybussningar i tvärbalkar/upphängning ( följer med )

      Rostfritt extraktorgrenrör inlindat i värmebandage
      2″ uppipe, inlindat i värmebandage
      3″ HKS avgassystem hela vägen från turbon utan katalysator
      3″ Downpipe inlindad i värmebandage
      5″ japsdämpare

      MDU rödeloxerade coilovers
      Ställbara topplagringar för camberjustering fram
      Fasta topplagringar i aluminium bak
      STI fjäderbensstag fram i kolfiber

      Polybussningar i tvärbalkar/växellådsupphägning
      Polybussningar i bakvagnsram
      Polybussningar till bakre diffupphängning

      17×8″ A-Tech Schneider JDM Lättviktsfälgar
      Kuhmo R-däck 215/45/17
      Ventilerade skivbromsar runt om
      FyrkolvsOK fram
      Stålomspunna bromsslangar fram/bak

      4 st 60mm mätare (smoke) vattentemp, oljetemp, oljetryck och laddtryck
      Rattnav + sportratt i skinn
      Eloxerad rattspacer 30mm
      10cm lång växelspaksknopp i aluminium
      Shortshift
      2 st glasfibergjutna sportstolar
      2 st stolsunderreden från Powerails
      Greddy turbotimer

      Lättad/rensad helt bakom framstolarna, borttagna asfaltsmattor och svartlackerat.
      Brandsläckare monterad bak

      Klarglas strålkastare
      Klarglas positionsljus
      Xenon

      Finns antagligen massor jag glömt rada upp!
      Mängder med byggbilder finns
      Över 150k nedlagt på bilen, bara dom senaste månaderna.
      Så allt som är gjort är nytt..

      Garaget; http://www.garaget.org/?car=355293
      Perfekt för bana, strippen, streetrace osv.
      Bilen är besiktigad, givetvis finns full inredning i gott skick!

      Bytesvärde 100k
      Bytes mot driftingbil eller rallybil, eller någon annan kul bil. Gärna med lite motor iallafall. Ev även en sporthoj, kom gärna med förslag.
      MVH

    Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.