- Detta ämne har 0 svar, 1,153 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 10 månader sedan av Tunezz.
-
FörfattareInlägg
-
28 februari, 2015 kl. 21:10 #33460TunezzDeltagare
Testar att lägga ut Imprezan då jag tappat suget och vill åka bakhjulsdrivet istället.
Jättefint skick på bilen, ingen rost ( ej rostlagad ) Fin även under.
Import 2012Nu över vintern lyfte vi ur motorn, istället för renovering blev det ett nytt bygge på ett 2,2L block ( från fredde på jobparts )
Allt är sprillans nytt, ej uppstartad.
Behöver koppla in sprut, kalibrera och mappaMycket annat nytt och bytt på bilen, listat nedan
EJ22 (2,2L) motorblock borrat 1a ÖD
Link G4 Styrsystem
Garret GT3582R Klarar 650HK
Tial 44mm extern wastegate ( kopia )
Smidda Wössnerkolvar
H-profil stakar
Orginal vevaxel
ACL vevlager
ACL ramlager
Bafflat oljetråg
Nya packningar+oringar i hela blocket/insug/toppar( subaru orginal )
Nya packboxarRiktplanade toppar ( Orginal Version 4 toppar )
DH22 WRC kammar 268grader och 9.65mm lyft
ARP bult
Cometic flerlagrade topplockspackningar
ACL HighPerformance 12mm oljepump
Aisin Gen2 Vattenpump
Kallare NGK stift
Magnecore 8,5mm tändkablar
255 l/h bränslepump
750cc spridare
Återcirkulerande eftermarknadsdump
Insugsslang Do88
Siliconslangar Do88 kylsystem
Vacuumslangar Do88
50mm Alu kylare
Dubbla kylarfläktar
Frontmatad intercooler ( följer med )
16 raders oljekylare, stålomspunnet
Oljecatchtank 1,8 liters med luftfilter ( ej inkopplad )
AEM DryFlow filterExtra kalluftsintag i motorhuven
Extra kalluftsintag i fronten
Megan Racing förstärkta motorfästen
Megan Racing pitch stag torpedväggLåda genomgången
Exedy dubbelskivig koppling
Förstärkt tryckplatta, tål 950NM
ACT urtrampningslager
Lättat rallysvänghjul i chromoly
Nya Motuloljor
Shortshift
Hårdare bussningar i växellänkaget
Megan Racing förstärkt växellådsfäste
Polybussningar i tvärbalkar/upphängning ( följer med )Rostfritt extraktorgrenrör inlindat i värmebandage
2″ uppipe, inlindat i värmebandage
3″ HKS avgassystem hela vägen från turbon utan katalysator
3″ Downpipe inlindad i värmebandage
5″ japsdämpareMDU rödeloxerade coilovers
Ställbara topplagringar för camberjustering fram
Fasta topplagringar i aluminium bak
STI fjäderbensstag fram i kolfiberPolybussningar i tvärbalkar/växellådsupphägning
Polybussningar i bakvagnsram
Polybussningar till bakre diffupphängning17×8″ A-Tech Schneider JDM Lättviktsfälgar
Kuhmo R-däck 215/45/17
Ventilerade skivbromsar runt om
FyrkolvsOK fram
Stålomspunna bromsslangar fram/bak4 st 60mm mätare (smoke) vattentemp, oljetemp, oljetryck och laddtryck
Rattnav + sportratt i skinn
Eloxerad rattspacer 30mm
10cm lång växelspaksknopp i aluminium
Shortshift
2 st glasfibergjutna sportstolar
2 st stolsunderreden från Powerails
Greddy turbotimerLättad/rensad helt bakom framstolarna, borttagna asfaltsmattor och svartlackerat.
Brandsläckare monterad bakKlarglas strålkastare
Klarglas positionsljus
XenonFinns antagligen massor jag glömt rada upp!
Mängder med byggbilder finns
Över 150k nedlagt på bilen, bara dom senaste månaderna.
Så allt som är gjort är nytt..Garaget; http://www.garaget.org/?car=355293
Perfekt för bana, strippen, streetrace osv.
Bilen är besiktigad, givetvis finns full inredning i gott skick!Bytesvärde 100k
Bytes mot driftingbil eller rallybil, eller någon annan kul bil. Gärna med lite motor iallafall. Ev även en sporthoj, kom gärna med förslag.
MVH -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.