Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #33605
    toobii
    Deltagare

      Hallå! Är nybliven Subaru-ägare från att ha kört SAAB och Volvo under längre tid.
      Köpte en Subaru Legacy Outbacker från 1998 med 2.5L maskin och automatare, och bilen fungerade fint när jag köpte den (fick den väldigt billigt, bor på Island). Nu har den jäkla motorlampan tänts efter jag märkt att bilen dricker ovanligt mycket (200 km på 3/4 tank..), samt att hon blivit slö på låga varv. Läste ut felkoderna och fick följande:

      P1100 Starter Switch Circuit Malfunction
      P1121 Neutral Position Switch Circuit High Input [MT Vehicles]
      P0403 Exhaust Gas Recirculation Circuit Malfunction
      P0141 Rear Oxygen Sensor Heater Circuit Malfunction
      P0136 Rear Oxygen Sensor Circuit Malfunction

      Är då imponerad hur allt detta kan dyka upp samtidigt bara sådär efter ha ägt bilen i knappa 2 månader. Har erfarenhet sedan innan med att mecka med bilar, så det bör inte bli några problem. Frågan är vad exakt vad som behöver bytas? Tänkte även byta termostaten då temp-mätaren ligger något långt efter 10-15 minuters körande.

      Några förslag från er andra Subaru-ägare? 🙂

      (Ber om ursäkt ifall jag missat någon tråd eller så som jag skulle postat i, läste igenom forumet så gott jag kunde utan hitta något) Tack på förhand!

      #276106
      abacus
      Deltagare

        141 & 136 är väl att lambasonden, men om alla dessa fel uppkom samtidigt kan det betyda kabelbrott någonstans.

        #276107
        Ubermeister
        Deltagare

          Kolla så att katalysatorn inte är tät.
          Om någon känner på flödet ut avgasröret medans någon annan sitter i bilen och gasar så kan man känna om katalysatorn har gått sönder och blivit tät.
          (Svårt att förklara, hoppas du förstår)

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.