- Detta ämne har 19 svar, 2,426 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 7 månader sedan av lars1982.
-
FörfattareInlägg
-
24 maj, 2015 kl. 10:23 #33739lars1982Deltagare
hej! har hittat två sti som jag är intresserad av. är dessa något att ha med tanke på vad som är gjort på bilarna?
sti 2011
http://www.blocket.se/goteborg/Subaru_Impreza_STI_RACING_COSWORTH_60644880.htm?ca=11&w=3sti 2008
http://www.blocket.se/stockholm/Subaru_IMPREZA_2_5_WRX_STI_4WD_JRM_60630430.htm?ca=11&w=3går det att fixa drag på båda?
Lars
24 maj, 2015 kl. 12:47 #276888Christian SDeltagareav dom 2 tycker jag att den ifrån 2011 är att föredra då den verkar ha riktiga kolvar då orginalkolvarna i 2,5 liters STI motorerna tyvärr inte är allt för bra.
det ska självklart gå att montera krok på båda.
24 maj, 2015 kl. 13:55 #276897lars1982Deltagaredet var det jag också tänkte på angående den nyare. men det står inget om mjukvaran är uppdaterad. såg att jrm tog 8000 för att fixa ecu uppgraderingen. saknar att det inte står något på den nyare om den fortfarande ligger kvar på orginal 300 hk eller mer. tänkte på uppgraderingarna den har. jag bor i östersund så det är lite långt att åka och kolla. ska visserligen ner till gtb mot slutet av sommaren. ingen som vet något om historiken på,den?
mvh Lars
24 maj, 2015 kl. 15:55 #276886ManorDeltagareDå de flesta delarna på slutet verkar vara köpta på JRM så får man väl anta att den också är mappar. Bytt turbo och avgassystem utan mappning tror jag ingen vill riskera…
Du kan säkert ringa till JRM och kolla upp det…de lär ju ha regnr i sina register på mappade bilar :).
24 maj, 2015 kl. 17:57 #276898lars1982DeltagareBilen var inte bänkad, skulle göras efter en inkörningsperiod på 2-300 mil.
24 maj, 2015 kl. 19:27 #276892IggeDeltagareDet är skillnad på bänkning och mappning 🙂
24 maj, 2015 kl. 19:31 #276899lars1982DeltagareBänkning = mäta effekten
Mappning = ställa in mjukvaran optimalt till hårdvaran. Eller är jag ute och cyklar.24 maj, 2015 kl. 19:47 #276893IggeDeltagareKan man säga
En mappning kan ju även ställas in helt fel också, men det är en justering av mjukvaran. Ofta för att optimera till given setup 🙂
24 maj, 2015 kl. 19:53 #276900lars1982DeltagareDen nyareskulle in på en nyare mappning efter inkörningsperioden. Allt var gjort hos jobbparts. Turbon är nu nerställd på 0.5 bar men ska höjas vid omappningen.
25 maj, 2015 kl. 07:46 #276891AntelnDeltagareVad jag vet går det inte att sätta en dragkrok på 2011:as STI Racing (jag har en sådan), när jag frågade på Subaru så fick jag till svar att det inte finns till den modellen.
27 maj, 2015 kl. 17:45 #276901lars1982DeltagareHittade en äldre sti pse
http://m.blocket.se/vasternorrland/Subaru_impreza_wrx_sti_60729683.htm?ca=11&w=3
Mvh lars
27 maj, 2015 kl. 19:35 #276902lars1982DeltagareFick reda på att den saknade Servicebok. Den har även steg 1 hos jrm. 11 ägare. Synd på bilen för den.var riktigt fin. Några tips?
Mvh Lars
27 maj, 2015 kl. 20:02 #276890t1heroDeltagareFick reda på att den saknade Servicebok. Den har även steg 1 hos jrm. 11 ägare. Synd på bilen för den.var riktigt fin. Några tips?
Mvh Lars
Många ägare är inte farligt i sig på en sådan bil. Först får man räkna med att det är en massa snorungar som inte har råd att betala en ärlig försäkring och så blir det ett extra ägarbyte (till mormor). Sedan hade de inte råd att byta kamremmen heller så då säljs bilen av till nästa naive gosse.
Du får helt enkelt budgetera för att göra en service. Läs servicemanualen där står det viktiga.
27 maj, 2015 kl. 20:47 #276889Christian SDeltagareHittade en äldre sti pse
http://m.blocket.se/vasternorrland/Subaru_impreza_wrx_sti_60729683.htm?ca=11&w=3
Mvh lars
kul att han skriver
Detta är en lite speciell impreza som heter PSE som har lite annan utrusning än en vanlig STI
med tanke på att alla svensksålda STI 05 är PSE :rolleyes:
28 maj, 2015 kl. 04:38 #276894IggeDeltagareBrembo guld edition bromsar låter lite kul. Har stått i en tidigare annons också 😛
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.