Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #33783
    pongra
    Deltagare

      Hej på er. Är det någon här som kan ha ett tips på vad som är fel på min Subaru?

      Började för precis 2 veckor sedan. Det klickade bara då jag vred på tändningslåset. Gick igång precis som vanligt med hjälp av startkablar. Samma visa på eftermiddagen då jag skulle hem från jobbet. Bilen hade fått gå en halvtimme för att ladda lite mer än vanligt (i vanliga fall endast 5 min till jobbet).
      Nästa morgon samma visa trots att jag då hade laddat batteriet fullt med batteriladdare. Liksom eftermiddagen. Tänkte då att batteriet var slut så jag köpte ett nytt, men det fortsatte på samma sätt även nästa dag…

      Provade då mäta lite ström. Krypström om 0,02A, och det är då säkringen för innerbelysning, instrument, radio etc som tar det. Känns spontant som att detta är för lite för att dra ur batteriet på ca 5 timmar…

      Lämnade in bilen på verkstan där de sedan kikade på detta under typ en vecka.

      Dagen efter att den hämtades började problemet om.

      Har en reservdelsbil som jag provat ta generatorn ifrån och bytt ut, utan resultat… Om jag tar bort en batteripool och låter den stå så försvinner inte spänningen och bilen startar utan problem…

      Har även testat att koppla bort x-ljus etc…

      Är det någon som har något tips på vad felet kan vara??

      #277035
      pongra
      Deltagare

        Kan tillägga att instrumentbelysningen slocknar då man trycker ner fotbromsen också om det kan vara en ledtråd av ngt slag…

        #277033
        Pubbe
        Deltagare

          Har du dragkrok? Om du har det så kan det vara “krypkortis” i släpkontakten pga vägsalt mm.

          #277036
          pongra
          Deltagare

            Har du dragkrok? Om du har det så kan det vara “krypkortis” i släpkontakten pga vägsalt mm.

            Ja, jag har drag. Vet ngn var kontakten till härvan sitter (i typ motorrum eller liknande) så att man kan felsöka utan att måsta ge sig på med avbitaren?

            #277037
            pongra
            Deltagare

              Jag har även noterat att EGR-ventilen blev väldigt varm och fortsatte vara varm långt efter att bilen stannat. har provat dra ut den kontakten, och initialt så blev det aningen bättre. tappade typ ingen spännning på batteriet under den halvtimme jag hade den frånkopplad, men vid körning för att testa och sedan bortkoppling så tappar den spänning igen… fortfarande 0,02A uppmätt krypström…

              #277034
              Pubbe
              Deltagare

                De flesta kontaktsatserna har anslutningarna i och omkring bagageluckan/bakljusen

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.