Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34020
    NickeNyman
    Deltagare

      Ohoj!

      Var idag på säsongsfinalen av Onsdagsbus på MittSverige-banan och testade min Impreza GT -99 på riktigt för första gången. Org. förutom lite uppställt laddtryck 1-1.05bar enligt mätaren. Chassiet är org. Bromsarna är org. Slitsade skivor fram. (kanske är det org, vet ej) Åkte på banslicks.

      Första passet fungerade bilen prima fisk, inga problem alls förutom att jag snurrade en gång pga för kalla däck.

      I det andra passet hann jag bara med 1 varmkörningsvarv och 1,5 fullfartsvarv innan motorn boggade på laddtrycket. Så fort jag fick laddtryck var det som att den började misstända. Körde i depå och öppnade huven, den tryckte ur sig lite kylvätska men inte några enorma mängder.

      Körde det tredje passet också och testade trycka på, samma fel då, plus att en kylarslang gav med sig, ett liiiitet jack i den. Så slutkört för denna gången.

      Men, varför boggar den? Var det för att strålen av kylarvätska som spolade mot luftburken (känns osannolikt) och att det tog sig kylvätska in i LMM och störde den?

      Sen, min koppling, pedalen fastnar halvvägs upp/ner. Det går hur bra som helst att koppla/växla men pedalen fastnar där nere? Är det slavcylindern som är slut och behöver renoveras? Är det huvudcylindern som är dålig? Kopplingen slirar inte utan funkar hur bra som helst som sagt men det är enormt störande att den fastnar där nere. Och den fastnar allt som oftast efter att man bromsat och frikopplat (för att växla ner) den fastnar där nere.

      Är det någon fler än mig som haft detta problem och vad har ni gjort för att lösa problemet?

      Vet ej om det är org.koppling som sitter där eller inte.

      MVH

    Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.