Monterade en Forge återcirk. dump och jag tyckte jag fick fin respons och mkt bättre ladd speciellt på låga varv. Men sedan tyckte jag att det mattades av mer och mer. Nu hör man verkligen att dumpen är öppen under gaspådrag. Har dubbelkollat vakumslangen mellan dumpen och insuget att den är tät har bytt den nu också. Kollat över alla andra kopplingar och trycktestat allt på trycksidan om turbon utan att hitta några läckor. Ändå är dumpen öppen under fullgas. Bytte idag till en orginal Impreza och den beteer sig precis likadant. Vad kan vara fel? Man hör verkligen ett högt “flås” när turbon börjar spoola. Får ingen “knuff” i ryggen längre när turbon kommer utan det känns mer som en N/A numera.
Helt hundra på att de är dumpventilerna som håller öppet?
Låter som ett läckage på tryck sidan tycker jag.
Du måste ju bygga vacum för att den ska öppna och de händer ju inte under fullt laddtryck.
Vad kör du för turbo?
För har varit med om att orginal dump inte orkar hålla riktigt stängt, på ökat laddtryck, men inte så man tappar märkbart laddtryck så de känns i ryggen.
Författare
Inlägg
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.