- Detta ämne har 66 svar, 5,191 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 11 månader sedan av Igge.
-
FörfattareInlägg
-
1 oktober, 2015 kl. 13:47 #34106IggeDeltagare
Hej!
Börjar bli lite sugen på att göra om bilen till spritbrännare.
Pump och spridare är måsten att byta som jag förstår det.
Stämmer det att det är toppmatade spridare på en 2004 WRX STi (sv-såld)?
Hur är det med längden på dessa?Vilka pumpar passar i tanken och klarar sprit?
Walbro GST450?Behöver man byta något mer?
Någon här som sitter på en mappningsfil på en någorlunda original konverterad impreza? Kan vara kul att kika 🙂
Om man behöver en catchtank/swirlpot. Vad är smidigaste lösningen då?
Pris?Fyll gärna på med tips och idéer som kan hjälpa d—0.o—b
1 oktober, 2015 kl. 14:30 #278528koaaNDeltagareHar införskaffat 1000cc spridare till min 🙂 tänkte prova på e85 jag också 🙂
1 oktober, 2015 kl. 14:37 #278496IggeDeltagareVilka spridare har du hittat? Pris?
Är det toppmatat?
Sett att det finns olika längder också🙂
1 oktober, 2015 kl. 15:16 #278524adrenalinDeltagareAngående din spridartyp:
http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=90658&langid=1
1 oktober, 2015 kl. 15:21 #278497IggeDeltagareSå toppmatat, men längden?
1 oktober, 2015 kl. 16:37 #278529koaaNDeltagareVilka spridare har du hittat? Pris?
Är det toppmatat?
Sett att det finns olika längder också🙂
Köpte Bosch 1000cc på ebay, 3200:-. enligt artikeln så ska det va plug and play 🙂
1 oktober, 2015 kl. 16:40 #278530koaaNDeltagareKöpte Bosch 1000cc på ebay, 3200:-. enligt artikeln så ska det va plug and play 🙂
fick även med dödtider med mera 🙂 så mappen är klar och nu väntar jag på spridarna 😀
1 oktober, 2015 kl. 16:57 #278498IggeDeltagareOkej 🙂
Själv lutar det åt siemens deka 875cc
Räcker det eller ska man satsa på lite mer?
För stora spridare ställer ju till det med tomgång etc.Har du någon länk till ditt köp? 🙂
1 oktober, 2015 kl. 17:11 #278531koaaNDeltagareOkej 🙂
Själv lutar det åt siemens deka 875cc
Räcker det eller ska man satsa på lite mer?
För stora spridare ställer ju till det med tomgång etc.Har du någon länk till ditt köp? 🙂
Jag har ju en td05 20G också så jag tror 1000 blir bra åt mig med lagom marginal 🙂 pratade med säljaren och han hade använt dem på några bilar och det hade funkat bra 🙂 http://www.ebay.com/itm/231616702929?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
1 oktober, 2015 kl. 17:35 #278499IggeDeltagareJag har ju en td05 20G också så jag tror 1000 blir bra åt mig med lagom marginal 🙂 pratade med säljaren och han hade använt dem på några bilar och det hade funkat bra 🙂 http://www.ebay.com/itm/231616702929?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Okej, riskerar du inte att åka på tull där?
1 oktober, 2015 kl. 17:44 #278471Nikke McRaeDeltagareInjector Dynamics ID1000cc är välbeprövade.
Mina ID1000cc är näst intill bottnade med lite större turbo. Körde 800cc med orginalturbo, också nästan bottnade.Jag har en Walbro 450 i min. Den är stor, men går att klämma dit med lite mindre modifiering. Ej plug and play, kontakterna byts ut eller om man gör en bra skarvning.
1 oktober, 2015 kl. 17:55 #278532koaaNDeltagareOkej, riskerar du inte att åka på tull där?
Jo, men det är inget jag bryr mig om 🙂
1 oktober, 2015 kl. 18:04 #278500IggeDeltagareVad exakt är det som skiljer pnp kitet från om jag skulle köpa lösa bosch ev14?
1 oktober, 2015 kl. 18:38 #278533koaaNDeltagareVad exakt är det som skiljer pnp kitet från om jag skulle köpa lösa bosch ev14?
En del är ju inte rätt längd och då måste man ha en “riser” och en del har inte rätt kontakt så man måste ha en omvandlare 🙂
2 oktober, 2015 kl. 06:01 #278474Christian SDeltagarejag kör med 1000cc spridare och den walbro pumpen som flödar 255liter/h
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.