Är det något som gör subaru känsligare än andra för varvstopp? Eller är det bara som vanligt inte bra att köra på stoppen.
Vet ju att motorn i sig (åtminstone för vissa) klarar varv ganska bra
Har suttit och läst lite om hur rev-limitern funkar och att Subarus är lite känsliga att redlina som jag har förstått, rätta mig om jag har fel 🙂
En standard STI WRX har inget att hämta över 6-7k~ eftersom turbon ger inget mer, som jag har nu läst och då sätter de rev-limiten på ca 6k~+
Jag skulle vilja höra lite hur mycket ni har satt er gräns på och ifall ni kör standard eller med mera krut, plus vad för bil så som Sti wrx -02 tex 🙂
Mvh
sån där skit är helt onödigt.
min varvar 8k orginal, nu ligger det väll på typ 7200-7500 men brukar väll växla runt 7k
min bil är inte direkt standard:p
sån där skit är helt onödigt.
min varvar 8k orginal, nu ligger det väll på typ 7200-7500 men brukar väll växla runt 7k
min bil är inte direkt standard:p
Jag ligger också runt 7-7.5k med min bugeye som inte är standard, men stämmer det att det är inge bra att redline’a ?
Vissa modeller (med lösa shims) ska vara känsligare för att övervarvas då shimsen kan hoppa loss och ställa till allmän oreda bland ventiler och kammar, har jag läst. Verkar rätt vanligt på andra sidan pölen att konvertera till shimless om det ska varvas mycket.