› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Rev limiter
- Detta ämne har 8 svar, 1,219 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 11 månader sedan av
Igge.
-
FörfattareInlägg
-
11 januari, 2016 kl. 08:59 #34364
Ziomek
DeltagareTja!
Har suttit och läst lite om hur rev-limitern funkar och att Subarus är lite känsliga att redlina som jag har förstått, rätta mig om jag har fel 🙂
En standard STI WRX har inget att hämta över 6-7k~ eftersom turbon ger inget mer, som jag har nu läst och då sätter de rev-limiten på ca 6k~+
Jag skulle vilja höra lite hur mycket ni har satt er gräns på och ifall ni kör standard eller med mera krut, plus vad för bil så som Sti wrx -02 tex 🙂
Mvh
11 januari, 2016 kl. 12:20 #280378Patrick P931
DeltagarePå mina EJ207 (STI 2001-2005) mappningar lägger jag varvstoppet på 7200 v/min.
Växling vid 7000 v/min, det drar rätt bra hela vägen dit.
Det kan vara bra att undvika varvstoppet då den klipper soppan.
🙂
Patrick11 januari, 2016 kl. 18:32 #280381KingCon
DeltagarePå min har jag satt lampan på 6 500 så på ettans växel så hinner den upp i 7 000 innan man hinner reagera på att lampan tänts.
11 januari, 2016 kl. 19:49 #280379Igge
DeltagareMenar du shiftlighten? 🙂
Är det något som gör subaru känsligare än andra för varvstopp? Eller är det bara som vanligt inte bra att köra på stoppen.
Vet ju att motorn i sig (åtminstone för vissa) klarar varv ganska bra11 januari, 2016 kl. 19:50 #280376Christian S
DeltagareTja!
Har suttit och läst lite om hur rev-limitern funkar och att Subarus är lite känsliga att redlina som jag har förstått, rätta mig om jag har fel 🙂
En standard STI WRX har inget att hämta över 6-7k~ eftersom turbon ger inget mer, som jag har nu läst och då sätter de rev-limiten på ca 6k~+
Jag skulle vilja höra lite hur mycket ni har satt er gräns på och ifall ni kör standard eller med mera krut, plus vad för bil så som Sti wrx -02 tex 🙂
Mvh
sån där skit är helt onödigt.
min varvar 8k orginal, nu ligger det väll på typ 7200-7500 men brukar väll växla runt 7k
min bil är inte direkt standard:p11 januari, 2016 kl. 20:37 #280382Ziomek
Deltagaresån där skit är helt onödigt.
min varvar 8k orginal, nu ligger det väll på typ 7200-7500 men brukar väll växla runt 7k
min bil är inte direkt standard:pJag ligger också runt 7-7.5k med min bugeye som inte är standard, men stämmer det att det är inge bra att redline’a ?
11 januari, 2016 kl. 21:37 #280377Christian S
Deltagareatt dra den till rödmarkeringen gör väll inget men att ligga och nöta på varvstoppet hela tiden är nog inte jätte bra.
12 januari, 2016 kl. 09:39 #280375Koffe
KeymasterVissa modeller (med lösa shims) ska vara känsligare för att övervarvas då shimsen kan hoppa loss och ställa till allmän oreda bland ventiler och kammar, har jag läst. Verkar rätt vanligt på andra sidan pölen att konvertera till shimless om det ska varvas mycket.
12 januari, 2016 kl. 10:30 #280380Igge
DeltagareVilka modeller har shims? 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
