Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34373
    Ziomek
    Deltagare

      Tja,

      Idag tog jag en tur med subban och körde helt normalt, efter ca 40min körning så sjönk oljetrycket och jag vände försiktigt på låga varv direkt till garaget. Oljenivån är normalt, tempen likaså, vad kan ha hänt?

      Det är en Subaru Impreza Sti Wrx -02, uppskattat till ca 400hk.

      https://m.youtube.com/watch?v=OTXEBIIFGQE&feature=youtu.be

      Mvh Martin 🙂

      #280501
      Patrick P931
      Deltagare

        Oj! Det där låter inte så kul. Jag vet inte vad det kan vara, men som jag skrev i mappningstråden så erbjuder jag snabba gratis hälsokontroller. Nu skulle jag iofs nog inte köra med en bil som låter som din… men ifall du gör det är du välkommen förbi!

        #280497
        Turbovin
        Deltagare

          Då det är en Subaru vi pratar om gissar jag tyvärr på vevlager.

          #280502
          Igge
          Deltagare

            Utan att ha ett speciellt tränat öra låter det som lagerknack

            #280503
            Ziomek
            Deltagare

              Då det är en Subaru vi pratar om gissar jag tyvärr på vevlager.

              Vad ska man göra, renovera motorn eller bara byta vevlager?

              Utan att ha ett speciellt tränat öra låter det som lagerknack

              Vad finns det för alternativ 🙂 ?

              #280498
              Turbovin
              Deltagare

                Man brukar renovera motorn. Bara byta vevlagren håller antagligen inte så länge, veven har ju kanske/troligen gått ner sig också.

                Det är nog inget billigt fel tyvärr iaf.

                #280504
                Ziomek
                Deltagare

                  Man brukar renovera motorn. Bara byta vevlagren håller antagligen inte så länge, veven har ju kanske/troligen gått ner sig också.

                  Det är nog inget billigt fel tyvärr iaf.

                  Jag som var så super nöjd 🙁

                  Finns det någon firma ni kan rekommendera i Sthlms trakterna?

                  #280496
                  abacus
                  Deltagare

                    Fusthetn motor ska väl vara bra i Stockholms området. Men som den låter är det säkert en hel renovering som gäller…

                    skickat ifrån Samsung Galaxy S6 Edge

                    #280499
                    Gystompa
                    Deltagare

                      Tja,

                      Idag tog jag en tur med subban och körde helt normalt, efter ca 40min körning så sjönk oljetrycket och jag vände försiktigt på låga varv direkt till garaget. Oljenivån är normalt, tempen likaså, vad kan ha hänt?

                      Det är en Subaru Impreza Sti Wrx -02, uppskattat till ca 400hk.

                      https://m.youtube.com/watch?v=OTXEBIIFGQE&feature=youtu.be

                      Mvh Martin 🙂

                      Vad sjönk oljetrycket till? Vad innebär körning normalt?

                      Billigast är nog att köpa ett begagnat fungerande short block och antingen be någon firma i sthlm eller nån här på forumet byta åt dig. Att renovera innebär många arbetstimmar plus att du garanterat åker på ny vev, lager och diverse packningar samt annat löst som inte är värt att nämna här. Men som kostar pengar att köpa.

                      Topparna har säkert klarat sig så dom behöver du inte köpa nya, och eftersom du har AVCS så brukar dom sällan vara billiga att köpa heller

                      #280505
                      Ziomek
                      Deltagare

                        Vad sjönk oljetrycket till? Vad innebär körning normalt?

                        Billigast är nog att köpa ett begagnat fungerande short block och antingen be någon firma i sthlm eller nån här på forumet byta åt dig. Att renovera innebär många arbetstimmar plus att du garanterat åker på ny vev, lager och diverse packningar samt annat löst som inte är värt att nämna här. Men som kostar pengar att köpa.

                        Topparna har säkert klarat sig så dom behöver du inte köpa nya, och eftersom du har AVCS så brukar dom sällan vara billiga att köpa heller

                        Har tre extra mätare och oljetrycksmätaren sjönk till 0 och började pipa. Så jag åkte åt sidan direkt, normalt för mig är lugnt och fint på vägarna körde jag, ända gången denna dagen var två påfarter till E4an man tryckte på.

                        Men det låter som att jag satsar på det, hur kollar jag enklast vilken motor som sitter i min (beteckning). Har kollat lite på eBay och i mina ögon finns det för realistiska priser 🙂

                        #280500
                        Gystompa
                        Deltagare

                          Du har ett 2 Liters semi closed deck i den. Sen om du har bytta kolvar osv har jag ingen aning om. Men det ser man ju när topparna är bortskruvad.

                          Själva blocket i sig kan du säkert kränga för en slant här på forumet då det är ett rätt potent block att bygga på om man vill det

                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.