Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34568
    Robban M
    Deltagare

      Ohoj,

      Då jag meckar med dieselboxern så är jag ute på lite okänt vatten. Har ingen direkt jag kan rådfråga då de flesta Subaruverkstäder antingen inte vet eller så låtsas dom som om dom inte gör det.

      Hur många saker som helst är i princip samma som wrx förutom motor och växellåda.

      Det jag vet är att växellådsfäste till 5 växlad wrx/sti skall passa min låda så det betyder att iaf group n’s lådfäste funkar utan problem.
      Tänker dock ge det ett försök att se om inte även motorfästena funkar och då kommer vi till själva frågan…..

      Vad kör ni på som bytt från orginalfästen?

      Jag har lagt pengaribban vid torque solutions kit som innehåller motorkuddar, växellådsfäste samt pitch stop. Group N innebär lite mindre utgifter men jag har fått för mig att dom frambringar mer vibrationer än fästen med polyuretanbussningar i. Sen är det något med både orginam och group n pitch stopper som jag inte gillar rent utseendemässigt sett.

      Torque Solution kör med 75Sha i hårdhet på sina fästen….

      Kom gärna med input kring detta!

      Mvh. Robban

      Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

      #281662
      Igge
      Deltagare

        Kolla på opposedforces.com om dieseln delar artikelnummer med någon annan bil kanske? 🙂

        Olika artikelnummer betyder iofs inte att det inte passar, men är det samma garanterar ju att det är kompatibelt

        #281663
        Robban M
        Deltagare

          Tackar för tipset!

          Fick dock inte nån ordning på den sidan riktigt. Dieselmodellen verkar inte vara med….

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.