Har du inte jättepanik så har jag toppar från min rasade V5 Type R-motor över framöver på typ 5500 mil. Men jag har inte lyft ur motorn än och säljer helst topparna ihop med blocket sen. V5 och V6 är samma iaf.
Var hittade du sprickor förresten? Tändstiftsgängorna? Jättevanligt att de spricker där utan att det ska va så farligt tydligen.
Har du inte jättepanik så har jag toppar från min rasade V5 Type R-motor över framöver på typ 5500 mil. Men jag har inte lyft ur motorn än och säljer helst topparna ihop med blocket sen. V5 och V6 är samma iaf.
Var hittade du sprickor förresten? Tändstiftsgängorna? Jättevanligt att de spricker där utan att det ska va så farligt tydligen.
Hur lång tid snackar vi om ?
Jepp 4 mikroskopiska sprickor mellan tändstift o ventilerna :/ vet faktist inte hur allvarligt de är
Kör med topparna då så länge sprickorna inte gått alltför många varv upp. Väldigt stor risk att mina toppar har precis samma sprickor då det är ett vanligt problem. Det är vanligt även på Newage AVCS-topparna. Finns en del att läsa om det hela på Scoobynet om man söker runt.
Vi pratar veckor förmodligen en månad innan jag rensat gamla motorn på allt jag behöver så det är nog inget alternativ ändå.
Var och kollade på toppen nyss, den har beteckningen LHC 007 på sig. Var även och tittade på en topp som en kompis har liggandes som det står lhs20v 006. Någon som vet om det är samma? Eller vad som är vad. Google är inte min bästa kompis just nu ??