- Detta ämne har 10 svar, 1,899 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 3 månader sedan av -L-.
-
FörfattareInlägg
-
9 augusti, 2016 kl. 15:42 #34929Fref88Deltagare
Tjena, Köpte mig en Impreza WRX STI nyligen!
Årsmodell: 2006
motorkod: EJ257Det känns som att den laddar för lite? den ligger på stabila 0.6 i ladd tycker jag det ser ut som? är det standard?
om inte, vart ska man vända sig för någonstans där dom är duktiga på Subaru programering?!MVH!
9 augusti, 2016 kl. 17:10 #283600IggeDeltagareDet är för lite. Ca 1 bar brukar vara original, har stämt på alla newage jag kikat på.
9 augusti, 2016 kl. 17:51 #283603zoookeyDeltagareSom igge säger brukar ligga på 1bar!
0,6 är för lite9 augusti, 2016 kl. 18:06 #283606Fref88Deltagarevad kan ha hänt då eftersom den laddar så lite?
9 augusti, 2016 kl. 20:34 #283604GTR902DeltagareAv mina egna erfarenheter så gick min bil på failsafe mode under tiden jag mappade bilen för nåt stämde inte(spikningar, IAM värde etc). Och då låste bilen sig på 0.6 bar när den egentligen borde ladda ca 1.5 bar.
Kan vara värt att kolla upp.
om inte den är omappad för att det ska gå segare, men det tror jag man sällan gör.Annars så laddade min org 300 hk strax över 1.2 bar om mätaren inte ljög för mig.
9 augusti, 2016 kl. 20:55 #283601IggeDeltagareHitta någon som har en tactrix och be om en learning view
Där kan man se en del intressant10 augusti, 2016 kl. 20:41 #283598Patrick P931DeltagareHar du vägarna förbi Stockholm kan jag göra en snabbkoll.
11 augusti, 2016 kl. 04:52 #283602IggeDeltagareHar inte vår webmaster en tactrix och bor i trakten?
BjorneJ jag tänker på11 augusti, 2016 kl. 07:16 #283599FiddeFulingKeymasterannars kan du börja kika på det analoga 🙂
0.6 är väl WG grund värde, så om du har en läcka eller saknar restriktorn i slangen ifrån Turbo till WG. Göra rent solenoiden kan väl också vara en ide
🙂
9 september, 2016 kl. 20:00 #283605SkimmiDeltagareHej,
1: jag köpte en sti racing 2013 som har rullat 8000mil, änligt firman där jag köpte bilen sa att dom har förbesiktad bilen utan anmärkningar eftersom bilensbesiktningsmånad är i november.
Jag fick en protokoll över allt som dom har kollat och bockat.Men när jag körde bilen hem på E4 försökte jag gasa fullt på 4ans växel och växlade snabbt till 5an efter 6000 rpm ladd, då kändes att det tog tid nån secund eller två tills turbon agerade på 5an, och det gällde nästan alla växel.
Jag hade samma bil förra året och aldrig märkt eller kännt så här seg ladd, kan det vara så att min gamla bil hade varit chippad med sportcatbak samt öppetfilter vilket gör mer gasrespons mellan växlingar? Eller är det nåt fel/skumt i den nya bilen? Den nya bilen är helt original, bara att den har åkt 8000.2: när jag parkerade bilen så såg jag liksom svartolja eller gammal svart blandat som glänser i avgasröret, ser ut som färsk i allafall, är det normalt så med svart olja eller kan det beror på nåt annat?
Eftersom bilen har 3 månader garanti så tänkte jag kolla upp allt som är misstänksam hos en kunnig subaru meckis ifall är det nåt som är fel innan det blir för sent. Känner ni någon som kan kolla upp det alternativt vad rekommenderar ni att göra?.
Är allt som jag nämt ovan normalt eller fel? Tack för era tid att läsa och svara.
10 september, 2016 kl. 00:29 #283597-L-DeltagareVid så höga varvtal och växlar ska den svara direkt. Mappning kan påverka hur snabbt den bygger laddtryck, men det är mest på lägre växlar man kan vinna något. Catback gör inget för prestandan.
Mekaniska fel borde visa sig på lägre växlar med, i.a.f trean och upp. En smutsig magnetventil kan påverka karaktären, men om den blir så nedoljad så kan det finnas något som gör att motorn blåser ur sig olja.
För att vara djävulens advokat så är det vanligt med trasiga kolvringar på nyare Subarumotorer, skulle dock märkas på andra sätt än segt laddtryck. Kolla oavsett igenom motor grundligt innan garantin går ut.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.