- Detta ämne har 12 svar, 2,656 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 6 månader sedan av FiddeFuling.
-
FörfattareInlägg
-
25 oktober, 2016 kl. 00:50 #35076wombatsauceDeltagare
Hallå. Mitt namn är Jacob och jag planerar att flytta från Kalifornien till Stockholm snart. Jag planerar att leverera min WRX och använda den i Sverige. Jag vet inte om det är en bra plan. Det finns vissa uppgifter som måste slutföras , men det finns också saker som jag kanske inte vet.
Jag försöker att ha några saker gjorda på bilen före leverans eftersom jag antar att det kommer att bli lättare att göra det här. Jag ville ha installerat en motorvärmare, men nu tänker jag det bör göras en gång i Sverige så det kommer att ha korrekt anslutning.
Jag har frågor om hur man registrerar och köpa en försäkring. Det verkar som om det blir några ändringar som krävs, men jag vet inte. Om någon har några råd, kommer jag uppskattar hjälpen.
Även om någon har gjort detta och det fungerade inte bra, kanske kan du förklara vad som hände?
Senaste – Jag bara börjar lära sig svenska så jag litar på översättningen vid denna tidpunkt. Jag kommer att göra fel och uppskatta hjälp.
25 oktober, 2016 kl. 05:54 #284981ThornblomDeltagareHallå. Mitt namn är Jacob och jag planerar att flytta från Kalifornien till Stockholm snart. Jag planerar att leverera min WRX och använda den i Sverige. Jag vet inte om det är en bra plan. Det finns vissa uppgifter som måste slutföras , men det finns också saker som jag kanske inte vet.
Jag försöker att ha några saker gjorda på bilen före leverans eftersom jag antar att det kommer att bli lättare att göra det här. Jag ville ha installerat en motorvärmare, men nu tänker jag det bör göras en gång i Sverige så det kommer att ha korrekt anslutning.
Jag har frågor om hur man registrerar och köpa en försäkring. Det verkar som om det blir några ändringar som krävs, men jag vet inte. Om någon har några råd, kommer jag uppskattar hjälpen.
Även om någon har gjort detta och det fungerade inte bra, kanske kan du förklara vad som hände?
Senaste – Jag bara börjar lära sig svenska så jag litar på översättningen vid denna tidpunkt. Jag kommer att göra fel och uppskatta hjälp.
Hej, och välkommen till SSC och snart Sverige!
Det är helt okej att skriva på engelska, om du känner att du vill det.Någon annan får svara för vad som faktiskt behöver göras, men jag hade funderat på att sälja din WRX och köpt en ny i Sverige? Hur är det med rostskydd på din WRX?
25 oktober, 2016 kl. 06:29 #284973KvarnisDeltagareDå din bil antaligen kommer räknas som flyttgods kommer den vara väldigt lätt att registrera. Och sedan kommer du kunna modda den hur som helst 😀
http://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Fordon/Fordonsimport-och-ursprungskontroll/
25 oktober, 2016 kl. 20:46 #284975tendencyDeltagareHåller med Kvarnis. Import “koden” i dina registreringspapper kommer att bli “Flyttgods”, vilket innebär att avgaskraven är obefintliga. 🙂 Har du möjlighet och ekonomi, så ta med en STi istället. En flyttgods-STi kan bli attraktiv vid eventuell försäljning här i Sverige.
26 oktober, 2016 kl. 05:41 #284976FiddeFulingKeymasterAndy (AKA Hightone) tog med sin Impreza ifrån USA när han flyttade hit…
Det var ganska lätt om jag förstod honom 🙂
26 oktober, 2016 kl. 05:55 #284982wombatsauceDeltagareHej, och välkommen till SSC och snart Sverige!
Det är helt okej att skriva på engelska, om du känner att du vill det.Någon annan får svara för vad som faktiskt behöver göras, men jag hade funderat på att sälja din WRX och köpt en ny i Sverige? Hur är det med rostskydd på din WRX?
Tack! Jag uppskattar möjligheten att använda engelska. Jag kommer att försöka svenska så mycket som möjligt eftersom det kommer att tvinga mig att lära. Detta hjälper mig.
Det är inte smart idé att sätta min bil, men det är svårt att sälja här i Kalifornien på grund av att testa utsläpp och mina ändringar. Det inte dyrt att transportera, och det kommer att vara användbart där. Jag behöver inte en bil, men det kommer att vara till hjälp ibland.
Rost är minimal, men det finns liten mängd under från vintern i nordöstra USA, där bilen var när nytt. Det finns en buckla på framskärm jag vill fixa eftersom det börjar rosta. Trodde kanske det är bättre att fixa det i Sverige, eftersom jag antar människor är bättre med karosseri borta jobb när det måste pågå hela vintern.
Då din bil antaligen kommer räknas som flyttgods kommer den vara väldigt lätt att registrera. Och sedan kommer du kunna modda den hur som helst 😀
http://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Fordon/Fordonsimport-och-ursprungskontroll/
Jag har hört detta men trodde inte det! Det är fantastiskt. Om bara jag hade pengar för att köpa en komplett JDM V7 kit och installera det innan kommer. Tack för länken, är det bra information.
Håller med Kvarnis. Import “koden” i dina registreringspapper kommer att bli “Flyttgods”, vilket innebär att avgaskraven är obefintliga. 🙂 Har du möjlighet och ekonomi, så ta med en STi istället. En flyttgods-STi kan bli attraktiv vid eventuell försäljning här i Sverige.
Ja detta är en enorm möjlighet att kunna skicka en speciell bil. Jag önskar att jag hade planerat bättre eller hade en hög med pengar. Kunde hitta en STi och hålla det för ett tag, men det skulle bara vara en USDM bil med 2.5L, inte högvarviga JDM 2,0. Min fru skulle förmodligen inte låta mig i huset. Kanske värt att sova i bilen med en STi.
Jag har också en 2000 Impreza 2.5RS sedan, i princip GC6 4-dörrars utan turbo. Jag trodde inte att det skulle vara en bra idé att ta bilen, eftersom svårt att hitta delar.
Jag har tittat på några swap uppställningar men jag har inte tillräckligt med tid eller pengar för att få det att hända. Jag kunde få en STi men poängen är att jag inte riktigt behöver ta den här bilen. Det kommer att vara användbart, men jag ska inte behöva en bil.
Att sälja här, skulle jag behöva lägga tillbaka till lager skick, och det skulle vara mycket dyrare och svårare än att leverera till Sverige. Jag har tillbringat en hel del pengar på delar till bilen och det är i grunden en bra bil med AWD.
Hade tänkt att sätta downpipe tillbaka men nu kommer troligtvis att lämna det rostfria stålet turbo-back om utsläppen är inte ett problem.
Någon sade också något om en specifik bensin inlopp på bilen. Någon som vet om detta? Jag vill absolut få en motorvärmare men återigen inte säker på vad att göra. Jag kan köpa en här, men det har antagligen fel anslutning.
Andy (AKA Hightone) tog med sin Impreza ifrån USA när han flyttade hit…
Det var ganska lätt om jag förstod honom 🙂
Det är goda nyheter! Jag kommer att skicka ett meddelande honom. Tack!!
Tack till alla igen för hjälpen. Det är ganska häpnadsväckande att hitta en Subaru klubb där borta, och kanske det låter konstigt men det gör mig säkrare att skicka bilen. Jag måste göra vissa behandlingen nu.
26 oktober, 2016 kl. 05:59 #284977FiddeFulingKeymasterd—0.o—b
och så räknar vi med att du går med i klubben och följer med oss och kör trackday 🙂
26 oktober, 2016 kl. 06:25 #284974KvarnisDeltagareVi är inte lika stora som Nasioc, men vi startades ~samtidigt runt 2000… 😀
26 oktober, 2016 kl. 06:55 #284983wombatsauceDeltagared—0.o—b
och så räknar vi med att du går med i klubben och följer med oss och kör trackday 🙂
Detta skulle vara en dröm! Jag har tillbringat en hel del tid på trackday men mellan 2001-2009. Jag brukade arbeta för säkerhetsbesättning för NASA Pro Racing. Skulle vara bra att hjälpa till och lära sig saker och ting görs i Sverige.
Vi är inte lika stora som Nasioc, men vi startades ~samtidigt runt 2000… 😀
Bra! Big är inte alltid bättre. 😀 Jag är glad – att jag inte förvänta sig något alls. Jag har varit medlem i “i-club” sedan före NASIOC, men det visar bara mitt medlemskap sedan 2002 efter platserna delas upp i två. Min första Impreza var en ’98 turbo vagn när jag bodde i England. Har inte kunnat hålla sig borta från Subaru sedan dess.
27 oktober, 2016 kl. 12:59 #284980AdelanteDeltagareHej!
Välkommen till forumet och snart Sverige. Du har nog fått de flesta svaren du sökte, men jag ville bara säga välkommen! 🙂
Vart till Stockholm bär flytten? 🙂 Blinka o tuta om vi någon gång möts i trafiken i framtiden 🙂28 oktober, 2016 kl. 11:11 #284979HightoneDeltagareSend me a message if you need help, also to transport a car as moving goods you need to own the car for more then 2 years.
As for engine swap, I would do the swap in the US to just be able to have it tuned in person at Anaheim California by a certain tuner and tune it on E85. E85 is widely available here.
15 maj, 2017 kl. 16:52 #284984wombatsauceDeltagareHi! Thanks to everyone for the help with my questions. At the last minute, I sold my car at home in California. I did not want to do that, or my GC6 either, but I did not have much choice. I miss them both a lot but that is the way it goes. I keep looking at Blocket searching Subaru but probably will not be able to do it again. Perhaps I can attend a track day some time and ride along. For me, it is about bicycles now I guess.
Thanks again for the help.
15 maj, 2017 kl. 20:34 #284978FiddeFulingKeymasterHi! Thanks to everyone for the help with my questions. At the last minute, I sold my car at home in California. I did not want to do that, or my GC6 either, but I did not have much choice. I miss them both a lot but that is the way it goes. I keep looking at Blocket searching Subaru but probably will not be able to do it again. Perhaps I can attend a track day some time and ride along. For me, it is about bicycles now I guess.
Thanks again for the help.
im sorry to hear that dude.. but of course you need to get a new subie.
blocket
ssc facebook page
subaru köp&sälj – facebook
subaru impreza köp&sälj – facebook
ssc – forum:D:p
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.