- Detta ämne har 2 svar, 2,972 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år sedan av Igge.
-
FörfattareInlägg
-
12 november, 2016 kl. 15:20 #35104Vita_VargenDeltagare
Tja!
Tänkte de kunde vara smutt med en samlingstråd för effektkurvor för folk med EJ20-motorer. Någon med EJ25 kan gärna starta en likdan tråd d—0.o—bOBS! Diskussion sker i separat tråd!
För att hålla tråden snygg så kör gärna på samma upplägg som mig 🙂
Bänkad hos JRM på rullar
Impreza WRX STi -04
Motor:
Semi-Closed EJ20
Standard STi Insug och toppar
K&N Typhoon Performance Air Induction Kit
RCM Baffle Plate
RCM 2.1 Forged Stroker Kit EJ20
RCM Complete Block Rebuild Kit
RCM High Performance 11mm Cylinder Head Stud Kit
RCM EJ20 Multi Layer High Performance Cylinder Head Gasket 1.1mm
RCM 11mm Modified Oil Pump
RCM Billet Timing Belt Guide
RCM Parallel Fuel Rail Kit
RCM Performance Fuel Regulator
Turbodynamics MDX555-400
Deatschwerks 750 cc
DeatschWerks DW200 soppa pump
HKS Heavy Duty Kevlar Timing Belt EJ20/22/25
HKS M40I Tändstift
Subaru Impreza STi Twin Scroll Half Sump Kit
Group N Sti Engine-mount and pitch-mountVäxellåda:
Original STi 6-växlad
Exedy Uprated kopplingAvgassystem:
Blitz nür-spec avgassystem
3″ downpipe med 200 cells racekat
RCM Unequal lenght headers
RCM Up-pipeMotorn byggd av Gzon
Mappad av JRM-racing med EcuTek.12 november, 2016 kl. 16:20 #285165Vincent BerglundDeltagare
Bänkad hos Trollspeed på rullarImpreza GT -99
Motor:
Oöppnad EJ20
Standard Insug och toppar
Avsnorklad Orginal luftfilterbox
Jecs 550 cc
Walbro GSS342 255l/h soppa pump
NGKPFR7B Tändstift
IHI VF 22 Turbo
HyperFlow Intercooler TMICVäxellåda:
Original 5-växlad
Exedy Steg 1 kopplingAvgassystem:
3″ Helavägen med en Magnaflow slutdämp.
Övrig info: 1,4 bar Laddtryck
Mappad av Per på Trollspeed med EcuTek.#1767
12 november, 2016 kl. 16:25 #285164IggeDeltagare
Resultat på hjulen utan omräkning
Vrid till vänster och effekt till höger, laddtryck i relativ kPa går efter vänstra skalan (dividera med hundra för bar)
Alltså laddar den ~1,35 barBänkpapprena för min Petter Solberg Edition.
80, 50 respektive 20% etanol
Under 70% etanol går den på den lägre laddtryckskurvan
Bänkad med lite avgasläckage i uppipe.Spec:
Följande är bytt:
K&N RG1001 luftfilter
AP turbo inlet pipe + biltema 3″ 45° alu-böj
Hemmasnickrad avskärmning för filtret
Scoobyclinic SC38 (~Blouch TD05-18g)
Standard TMIC
Deatschwerks 1000cc spridare
Walbro GST450-pump
Continental Flexfuelsensor
P2R 3mm insugspackning för att minska heat soak
NGK PFR7B tändstift
3″ ferrita turbo back med 100-cells kisse
Link G4 PnPI övrigt orörd, standard:
EJ207 SCB
Toppar (europeiska EJ207, alltså inte “big-port” som JDM har)
Insug med TGV-hus utan några spjäll (alltså standard för min modell)
TMIC
Grenrör
Uppipe
Växellåda
Koppling
osv.Uppipen har gett upp totalt och bytts efter bänkning mot Harvey smith pipa.
Kopplingen orkade inte med mer laddtryck än sådär och fick även sänkas något på slutet, nu utbytt mot exedy stage 1.
En ganska safe mappning, går nog att plocka ett par grader på topp och ännu fler på mellanregistretSå nu går det nog att plocka lite mer effekt, men jag kan säga att den går så jag är nöjd, brett och fint register i mina ögon 🙂
Mappad av Tony på AG’s i Norrköping
Vilda spekulationer:
Kommer ladda ca 1,5-1,6 bar på mellanregistret och gå ner mot 1,35-1,4 mot varvstoppen
Det + lite mer tändning borde ge 10% mer i mellanregistret och 5% mer på toppBetoning på både spekulationer 😛
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.