› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Felkod P0244
- Detta ämne har 4 svar, 1,105 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 5 månader sedan av
Koffe.
-
FörfattareInlägg
-
31 maj, 2017 kl. 20:19 #35434
AntonOlofsson
DeltagareTjena alla Subaru fantaster!
Har fått ett problem med min bil tyvärr, var ute och åkte med den i söndags och efter ett par pådrag började den gå dåligt. Den klippte soppan vid 4000rpm. Bilen går katastrofalt på tomgång och dör. Den laddade inte fullt (ska peaka 1,3 men gick alldrig över 0,6). Idag fick jag bilen felsökt och den visar felkod,
P0244; Turboladdare/Överladdare Wastegate-magnetventil ”A” område/prestanda.
Bilen är en Impreza STI PPP -06 (ny jobparts motor men original i övrigt). Någon som har en erfarenhet av denna kod och vad den betyder? Vad är det som är sönder? Den undre tryckmuffen från turbo till intercooler är nött i vid turboänden, precis som någon innan spännt slangklämman för hårt och snett. Kan detta ha något med problemet att göra? Att det är så enkelt att den läcker laddluft där?Tacksam för svar! Med vänlig hälsning, förtvivlad rallybilsägare!
1 juni, 2017 kl. 06:00 #286712SmilesPerHour
DeltagareTjena alla Subaru fantaster!
Har fått ett problem med min bil tyvärr, var ute och åkte med den i söndags och efter ett par pådrag började den gå dåligt. Den klippte soppan vid 4000rpm. Bilen går katastrofalt på tomgång och dör. Den laddade inte fullt (ska peaka 1,3 men gick alldrig över 0,6). Idag fick jag bilen felsökt och den visar felkod,
P0244; Turboladdare/Överladdare Wastegate-magnetventil ”A” område/prestanda.
Bilen är en Impreza STI PPP -06 (ny jobparts motor men original i övrigt). Någon som har en erfarenhet av denna kod och vad den betyder? Vad är det som är sönder? Den undre tryckmuffen från turbo till intercooler är nött i vid turboänden, precis som någon innan spännt slangklämman för hårt och snett. Kan detta ha något med problemet att göra? Att det är så enkelt att den läcker laddluft där?Tacksam för svar! Med vänlig hälsning, förtvivlad rallybilsägare!
Kolla luft, bränsle, gnista osv. Stora fel är lättare att hitta.
Är det möjligt att kamremmen hoppat en lugg eller två?
1 juni, 2017 kl. 07:53 #286710Koffe
Keymaster”Wastegate magnetventil” borde väl vara laddtryckssolenoiden? Börja med att rengöra den och se om det blir skillnad?
//Koffe
1 juni, 2017 kl. 14:25 #286713AntonOlofsson
DeltagareKan man rengöra den med typ bromsrengöring? Eller vad rekommenderas? Mvh
2 juni, 2017 kl. 07:40 #286711Koffe
KeymasterDet ska funka bra. Kolla alla slangar till och från turbo/solenoid/WG när du ändå är där och meckar.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
