Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35437
    Fettmajs
    Deltagare

      Hej!
      Jag har införskaffat mig en Impreza gt som jag plannerat att fixa till lite, då det alltid varit en drömbil för mig. Dock är jag lite ny till att hålla på att trimma och styla bilar och har bara arbetat på en Saab tidigare.
      Har ni några tips och råd om vart man ska börja, och vad som är bra/vanligt att göra med just impreza gt’s?

      #286723
      Fettmajs
      Deltagare

        Glömde tillägga att avgassystemet är det enda bytt! Resten är stock

        #286721
        .zip
        Deltagare

          Första steget som de flesta väljer är mappning.
          Vill du ha en mysigare turbo och FMIC så måste du byta det innan mappning och mappa om efter bytet.
          Sedan kommer byte av växellåda 🙂
          Efter det så är det bara pengar och drömmar som stoppar en 😀

          #286719
          LegacyLarsa
          Keymaster

            Från en gammal gaggig räv som varit med i evigheter, kan jag rekommendera att satsa först på bromsar och därefter på väghållning då dessa bilar passar bäst(de är underbara) på kurviga vägar.

            /Larsa

            #286722
            FiddeFuling
            Keymaster

              Får säga som larsa. Jag bytte bussningar o coilovers på min gt när jag hade en.. Blir en helt underbar bil.

              Lättat svänghjul är också att rekommendera (om/när du ändå skall byta koppling)

              Gällande trim så är de bara pengar som sätter stop men 300 är en bra nivå på dessa lätta leksaker. 🙂

              Du kommer väll till storträffen sista juni 🙂

              Skickat från min ONE E1003 via Tapatalk

              #286724
              Fettmajs
              Deltagare

                Tack för alla svar!

                Blir nog att jag fixar bromsar och coils, sedan intercoolerkit. Låter som en stabil början iallafall!

                #286720
                -L-
                Deltagare

                  Det som gör absolut störst skillnad är ett 3″ avgas och turbo från STI, t.ex vf35 med bättre flödande bränslepump.

                  Med byte till frontmonterad intercooler så kan det vara svårt att ha kvar original luftbox, byter man då till eftermarknads luftfilter ökar risken för fel på LMM. Är dämparna slitna så kan det vara bra att byta, annars så är väghållning och bromsar bra nog för gatukörning.

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.