› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Bilen rycker soppa problem?
- Detta ämne har 12 svar, 1,087 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 8 månader sedan av
HAEN.
-
FörfattareInlägg
-
19 december, 2006 kl. 19:19 #3570
Micke_subba
DeltagareMin tankmätare visar fel, den visar ca 20L mer soppa än det är i tanken någon som vet vad som kan vara orsaken?
Nu till min viktiga fråga
P.g.a. mätar strul så kördes bilen soppa tom för en tids sen, men de var bara o tanka o gasa. Men ett tag efter detta så fick ja ett par små ryck precis som när bränslet tog slut. Men dom försvann.. Nu ikväll är dom tillbaka, bilen rycker bara mer och mer. Jag törs f”n inte kör bil härken. Vad tror ni?
Mina tankar: soppa filter, soppa pump?/Micke MY01
20 december, 2006 kl. 06:48 #59797Mats
DeltagareHar det bytts till bättre walbro pump??
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg20 december, 2006 kl. 06:56 #59796simo
DeltagareMin röst går till….soppafilter
/U
20 december, 2006 kl. 14:23 #59799Micke_subba
DeltagareOrg. soppapump, bilen har gått ca. 10 tusen mil.
27 december, 2006 kl. 11:03 #59800Micke_subba
DeltagareSoppafiltert bytt, men ryckningarna är kvar.. Är det ingen där ute som kan ha en aning om va de kan vara?
27 december, 2006 kl. 11:29 #59804Twinturbo
DeltagareDu kanske fick skit i spridarna när pumpen sög i sig bottenslammet på tanken. Kör spridarrengöring och se om det blir bättre…
Skull kunna vara strulande lamdbasond också, men eftersom problemt verkar ha uppkommit efter soppan tog slut gissar jag på spridarproblem.
27 december, 2006 kl. 11:31 #59793SecretAgentMan
DeltagareDå är det stift* eller diverse givare…kan vara lurigt att hitta, bäst är att skaffa dig en polare med en likadan bil från samma årsmodell och byta luftmassemätare, lambdasond och annant.
Motorlampan har inte tänts någon gång alls?
/J
* NGK PFR6B i standard till lätt trimmat, är du upp över 300 och kör bilen hårt kör du på 7or – INGET annat skall användas, basta!
27 december, 2006 kl. 11:49 #59801Micke_subba
DeltagareLampan lyser hela tiden 😉 så den kan inte lysa mer.. skulle haft en celfix nu.. Stiften har du bytt Jerry så dom litar ja på att de är riktigt.
PS stora servicen för ca 250mils sen Ds/Micke
27 december, 2006 kl. 12:03 #59794SecretAgentMan
Deltagare*asg*
…senil. 😀 Ja, då är det inte det (man skall aldrig säga aldrig, inte för att det hänt, eller jag hört om det, men kolla stiften så det inte är något vajsing – kostar lite meck, var *försiktig* och använd riktig stifthylsa med stöd för stiftet när du drar dem – 20-25 Nm skall de dras med).
CEL lyser hela tiden, men flera koder plockas upp, är det problem med kam-, vevlägesgivare eller något annat så skall det registreras i alla fall – ta med en bullpåse till subaruaffärn’ och be dem kolla loggen. 🙂
/J
27 december, 2006 kl. 15:50 #59802Micke_subba
DeltagareTror du att mina problem kan ha nåt samband med växellåds bytet att göra, problemen med mätarn och ryckningarna kom efter de.
27 december, 2006 kl. 16:00 #59795SecretAgentMan
DeltagareKlart tveksamt faktiskt. 🙂 Gör en kontroll med select monitor hos subaruhandlarn’, med lite tur finns det något vettigt i loggarna. 🙂
/J
27 december, 2006 kl. 16:16 #59803Micke_subba
DeltagareDå får jag åka till verkstan, men dom hade inte öppet idag 🙁
Tack för hjälpen så långt.28 december, 2006 kl. 20:39 #59798HAEN
DeltagareDå får jag åka till verkstan, men dom hade inte öppet idag 🙁 Tack för hjälpen så långt.
Hördu micke ring mej,jag vet en kille som har en bra liten apparat till felsökning..
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.