Jag flyttar till Norge. Det kostar NOK 99000:- i avgifter att ta med bilen dit.
Bättre då att sälja den. Motvilligt ska erkännas.
En helt fantastisk bil i mycket gott skick för sin ålder.
Det är en modell som aldrig fanns i Sverige. Importerad av en Subarufirma i Ängelholm, Kenneths bil, som tar in sina bilar från generalagenten i Belgien. Modellen hette “Exclusive” i Belgien vilket bland annat betyder färddator med blåtand handsfree och klädsel i skinn/alcantara.
Den är utrustad med K&N intagssystem och Perrin (ett företag i Oregon som är specialiserad för utrustning till Subaru) rostfritt 3″ system och downpipe. Ecutec-mappning är utfört av JRM racing i Södertälje och optimerad för landsväg. Effekt inte uppmätt men är bortåt 300 hk.
Bilen är väldigt försiktigt körd (jag är 60+!!!) och aldrig på bana.
Går väldigt snålt, typiskt 0,8 blandad körning, ner mot 0,7 vid försiktig landsvägskörning.
Service fram till 10000 mil utfört av Kenneths bil, därefter av mig själv som bland annat innebär oljebyte minst en gång per år eller 1000 mil.
Komplett verkstadshandbok på DVD medföljer bilen.
Hyfsade sommar och vinterhjul där sommarhjulen är professionellt lackerade i bilens kulör, white pearl.
Priset då? Jag vill ha samma siffra som de norska myndigheterna, 99000:-, vilket är en avsevärd rabatt eftersom den norska kronan är betydligt starkare än den svenska.
Men efter lite funderande….
Bilen måste bort och kommer att släppa den, vid snabb affär, till 89000:-.