› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Hur kan JRM Racing skriva deras trimkit ger så mycket HP ?
- Detta ämne har 60 svar, 5,794 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 11 månader sedan av
b20mannen.
-
FörfattareInlägg
-
13 mars, 2007 kl. 09:47 #3656
nukem
Deltagarehttp://www.jrm-racing.se/p7242/p_frame_framesetpage_swe.php
ca: 320 HK på EcuTek Fas 1.1 WRX EJ25 (årsmod. 2006> 2.5L)
det låter helt orimligt ?
13 mars, 2007 kl. 09:52 #60368SecretAgentMan
DeltagareEffektangivelser från de flesta trimfirmorna är alltid i överkant, siffror säljer.
Senare WRX har 2,5-liters motor, och även om jag inte vet, så antar jag att det sitter en något större turbo än på gamla 2-litersmodellen, vore kul att få reda på exakt vad det är för snurra de kör med. 🙂
Men det är inte ovanligt att diverse firmor specar upp mot 300 hk på gamla standard TD04:an, vilket är ren BS..
/J
13 mars, 2007 kl. 10:24 #60378simo
DeltagareAllra roligast papper får man väl hos TS…närmare 270 på en helt orginal GT 😀 😀
Som Jerry redan påpekat, nakenchocker säljer… x(
/U
13 mars, 2007 kl. 13:02 #60397Bodyshot
DeltagareTvärtom. Vi vill höra höga siffror för att vara nöjda, en som aldrig upplevt 300 riktigt tvångsmatade-stressnurrs-hästar vet ju inget bättre. 300hk i en vanlig V8 utan snurra känns betydligt olika.
Vad angår JRM så kan jag säga att dom grabbarna är helt underbara när det gäller att ha å göra med, skruvar bra, mappar gudomligt, och bemöter en på rätt sätt, jag har aldrig varit så nöjd som jag är med bilen nu, efter samarbete med JRM.
Dom lyssnar på kunden och vad han har för önskemål, därefter modifierar dom, efter vad du är ute efter.
13 mars, 2007 kl. 13:35 #60379simo
DeltagareTvärtom. Vi vill höra höga siffror för att vara nöjda, en som aldrig upplevt 300 riktigt tvångsmatade-stressnurrs-hästar vet ju inget bättre. 300hk i en vanlig V8 utan snurra känns betydligt olika.Vad angår JRM så kan jag säga att dom grabbarna är helt underbara när det gäller att ha å göra med, skruvar bra, mappar gudomligt, och bemöter en på rätt sätt, jag har aldrig varit så nöjd som jag är med bilen nu, efter samarbete med JRM. Dom lyssnar på kunden och vad han har för önskemål, därefter modifierar dom, efter vad du är ute efter.
Hur kan du påstå att det mappar gudomligt när du som du själv säger inte vet bättre… :+
/U – som vill minnas att du hade en massa problem…
13 mars, 2007 kl. 14:27 #60381Manor
DeltagareHur kan du påstå att det mappar gudomligt när du som du själv säger inte vet bättre… :+/U – som vill minnas att du hade en massa problem…
Mohahahahaha…Simo vs. Bodyshot 1 – 0 :P.
13 mars, 2007 kl. 15:16 #60406nukem
Deltagaredet fula är att det skiljer 8000 SEK på samma delar och jobb. Trollspeed är så mycket närmre för mig i skåne. Men för 8000 är det nästan värt att ta sig till JRM
13 mars, 2007 kl. 15:21 #60369SecretAgentMan
DeltagareEh, va?
En tek-mappning är det väl ~samma-lika pris på?
/J
13 mars, 2007 kl. 15:22 #60393Addson
DeltagareEh, va?En tek-mappning är det väl ~samma-lika pris på?/J
Alla faser innehåller samma mappning. det e ju godiset till som kostar just som SAM säger.
13 mars, 2007 kl. 15:29 #60386STIred
Deltagaredet fula är att det skiljer 8000 SEK på samma delar och jobb. Trollspeed är så mycket närmre för mig i skåne. Men för 8000 är det nästan värt att ta sig till JRM
nukem ett hett tips, ring till JRM och till Trollspeed prata med dem båda säg exakt vad du är ute och välj sen vilka du tycker är bäst efter att du har pratat med båda så undviker man onödiga spekulationer och snack… Hur svårt kan det vara….
Sen som de andra har sagt teoretiska effektsiffror kan man ju ta med en nypa salt, vill du veta exakt vad du får ut av din bil efter trim, kör den i bänk så kommer du veta exkat…. Skitsamma vad du får för uträknad effekt i motorn, det är den riktiga effekten på hjulen som är intressant ändå.
13 mars, 2007 kl. 16:14 #60420Niklas
DeltagareAllra roligast papper får man väl hos TS…närmare 270 på en helt orginal GT 😀 😀
265hk om jag får be…men då jag hade ifs bytt slutburk. 😀
13 mars, 2007 kl. 16:36 #60377Blocken
Deltagare13 mars, 2007 kl. 23:12 #60407nukem
DeltagareHar ringt dom innan. Fått exakta öfferter från bägge via mail. Trollspeed vill ha 32 000 SEK. Det är nästan billigare att köpa ny bil.
13 mars, 2007 kl. 23:55 #60394specialized
DeltagareHar ringt dom innan. Fått exakta öfferter från bägge via mail. Trollspeed vill ha 32 000 SEK. Det är nästan billigare att köpa ny bil.
Då tycker jag faktiskt du ska göra det.
Eller så gör du om … och gör rätt. Dvs, ringer och kollar hos bägge firmorna igen.Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉14 mars, 2007 kl. 08:44 #60408nukem
DeltagareHar ringt dom innan. Fått exakta öfferter från bägge via mail. Trollspeed vill ha 32 000 SEK. Det är nästan billigare att köpa ny bil.
Då tycker jag faktiskt du ska göra det.Eller så gör du om … och gör rätt. Dvs, ringer och kollar hos bägge firmorna igen.Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857———————————-SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉
”Hej!
Detta pris är för SSI-Medlemmar.
Jag kan tyvärr inte göra mer på det.
Med vänlig hälsning
Per”
Tror inte ja kan göra mycket åt priset.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.