SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Lamell på eftermarknadskoppling?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #3714
    johanh
    Deltagare

      Ska byta lamell på min bil, GT 00. Vet dock inte om det sitter standard tryckplatta på, allt jag vet är att citera en tidigare ägare:

      ”Värstingkoppling från Rigolipojkarna nere i Australien(pallar 700Nm)”

      Inte så mycket att gå på med andra ord.
      Skulle det passa med vilken lamell som helst på en sån här koppling? (Givetvis 230mm då)
      Eller måste man veta tjocklek och massa andra saker?

      / Johan

      #60868
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Nja…vet man inte vad det är kan man vara på djupt vatten, tjocklek och material är mer viktigt än man kan tro. 🙂

        Släng, köp nytt.

        /J

        #60871
        johanh
        Deltagare

          Det är så pass viktigt alltså. Har redan varit i kontakt med Sellholm om en sinterlamell. Får bli att köpa en standard tryckplatta då, har läst innan att det skulle lira okej ihop.

          BTW finns det företag i sverige som har sinterlamell hemma på hyllan?

          #60869
          SecretAgentMan
          Deltagare

            Umm…vad har du för låda i bilen?

            /J

            #60872
            johanh
            Deltagare

              Min standardlåda har gått åt skogen så har köpt en till låda med Drehnt drevsats från Sellholm. Blev rekomenderad sinter till den, vet att det inte funkar bra på orginallådan.

              Skulle kännas lite surt om man var tvungen att köpa helt ny koppling 10k+

              #60870
              SecretAgentMan
              Deltagare

                Ah, då håller lådan för sinterlamell – men det blir inte en skön upplevelse, vanliga singelkopplingar med sinterlameller är generellt väldigt ryckiga och av/på.

                Är det rally-, bus- eller bruksbil?

                /J – stormförtjust i sin dubbelskiviga exedy sinter, men smakar det så kostar det (tyvärr).

                #60873
                johanh
                Deltagare

                  Okej, vad är egentligen skillnad på enkel och dubbelskivig? Enkel mera svårkörd eller?

                  Din dubbelskiviga exedy, är det den som heter carbon plate? Köpt via Ravspec förmodar jag?

                  Bilen min kommer bara vara busbil, ingen brukskärra.

                  #60874
                  volvosnubbe
                  Deltagare

                    Hoppar in o frågar …
                    Vad händer om man bytt till annan drevsats än orginal med diffarna samt bakaxel om man har nån värre koppling samt lite mer pulver ??
                    Huppas hållbart är resten menar jag..
                    Tänkte kräma ur lite ur imprezan 😛

                    MVH Dennis

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.