Ska byta lamell på min bil, GT 00. Vet dock inte om det sitter standard tryckplatta på, allt jag vet är att citera en tidigare ägare:
”Värstingkoppling från Rigolipojkarna nere i Australien(pallar 700Nm)”
Inte så mycket att gå på med andra ord.
Skulle det passa med vilken lamell som helst på en sån här koppling? (Givetvis 230mm då)
Eller måste man veta tjocklek och massa andra saker?
Det är så pass viktigt alltså. Har redan varit i kontakt med Sellholm om en sinterlamell. Får bli att köpa en standard tryckplatta då, har läst innan att det skulle lira okej ihop.
BTW finns det företag i sverige som har sinterlamell hemma på hyllan?
Min standardlåda har gått åt skogen så har köpt en till låda med Drehnt drevsats från Sellholm. Blev rekomenderad sinter till den, vet att det inte funkar bra på orginallådan.
Skulle kännas lite surt om man var tvungen att köpa helt ny koppling 10k+
Ah, då håller lådan för sinterlamell – men det blir inte en skön upplevelse, vanliga singelkopplingar med sinterlameller är generellt väldigt ryckiga och av/på.
Är det rally-, bus- eller bruksbil?
/J – stormförtjust i sin dubbelskiviga exedy sinter, men smakar det så kostar det (tyvärr).
Hoppar in o frågar …
Vad händer om man bytt till annan drevsats än orginal med diffarna samt bakaxel om man har nån värre koppling samt lite mer pulver ??
Huppas hållbart är resten menar jag..
Tänkte kräma ur lite ur imprezan 😛
MVH Dennis
Författare
Inlägg
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.