#37916
Subbahenke
Deltagare

    >>Hmm, får montera min mätare då som jag har haft liggandes
    >ett
    >>halvår. Det verkar vara steg ett i att få ordning på detta.
    >>Sen är det troligtvis Dawesdevice eller restriktorpill som
    >>gäller. Är inte Dawes lite roligare pga man kan ställa
    >>laddtrycket lite också(Förutsatt då att man har monterat sin
    >>fina Autometer turbotrycksmätare)
    >>´
    >
    >Erhm? Vill du verkligen köra ett “fattigmanstrimm” och höja
    >enbart laddtryck utan att se över tändning och bränsle al’a
    >Superchip-trimning? Det kan på sikt bli ganska dyrt…
    >
    >Men om du skulle envisas med att medvetet enbart höja
    >laddtrycket skulle jag nog rekomendera att du utöver tt-mätare
    >stoppar in en knocklink så att du har koll på när du får
    >spikningar. Om ofta lyser som en julgran är det bara att spara
    >till nya motordelar 🙂
    >
    >
    >
    Subaru – AWD – All Well Driven

    Hehe ,meningen är väl att jag när ekonomin(tanten) tillåter skall försöka få till en EcuTek 3 uppgradering, men vill ha koll på grejorna så att det funkar som det skall innan jag gör nått sånt. Har också hört att det skall vara bra att ha en Dawes när man gör det, så varför inte börja där. Men som sagt verkar turbotryckmätaren vara projekt numero uno 😉 😀 Klarar man sig med en lamdamätare, eller måste man ha en riktig knocklink?

    Mvh Henke