Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #439
    Subbahenke
    Deltagare

      Jag får fuelcut tendenser ibland när jag gasar fullt efter att jag bytte avgassystem och DP. Frågan lyder: Löser en Dawes device problemen?? Restriktor pill e inget för mig..

      Mvh Henke

      #37917
      christopher
      Deltagare

        >Jag får fuelcut tendenser ibland när jag gasar fullt efter
        >att jag bytte avgassystem och DP. Frågan lyder: Löser en Dawes
        >device problemen?? Restriktor pill e inget för mig..
        >
        >Mvh Henke

        Är det inte bara lite svaj med laddtrycket?
        Varför inte restriktor pill? Tror jag har lite olika dimensioner liggandes, annars löser vi det.
        En annan grej kan ju vara EcuTek 3
        😮
        /
        fraSSe

        #37914
        OzO
        Deltagare

          Har du laddtrycksmätare? Om ja, vad laddar du? Om nej, skaffa en nu! 🙂

          Dawes kan sikkerligen användas för att styra laddtrycket. Hör med SecretAgentMan…

          ________________________________________
          http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
          ~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
          “Id be unstoppable… if I could just get started!”

          #37921
          Niklas
          Deltagare

            Dawes skall fixa eventuella problem, enligt min tuning förebild Matmor… 😀

            #37919
            Kvarnis
            Deltagare

              Som OZO säger laddmätare först…sedan dawes 😀

              #37912
              maxan
              Deltagare

                >Jag får fuelcut tendenser ibland när jag gasar fullt efter
                >att jag bytte avgassystem och DP. Frågan lyder: Löser en Dawes
                >device problemen?? Restriktor pill e inget för mig..
                >

                Hmm, låter som det klassiska att du skjuter över med laddtrycket när du bytte avgassystem…. Och ECUn justerar ner det till 0.9 eller om det nu var 1.0 bar.. 0.9 va? 🙂

                Fast skall skall du börja leka med Dawes behöver du _garanterat_ en tt-mätare, annars vet du inte om du skjuter över när du justerar den 🙂

                Max!
                Subaru – AWD – All Well Driven

                #37915
                Subbahenke
                Deltagare

                  Hmm, får montera min mätare då som jag har haft liggandes ett halvår. Det verkar vara steg ett i att få ordning på detta. Sen är det troligtvis Dawesdevice eller restriktorpill som gäller. Är inte Dawes lite roligare pga man kan ställa laddtrycket lite också(Förutsatt då att man har monterat sin fina Autometer turbotrycksmätare)

                  Mvh Henke

                  #37920
                  Kvarnis
                  Deltagare

                    Jo visst kan du justera med Dawes.
                    är relativt ofarligt så läng du inte rör FC’n..

                    Du kommer att få högre laddtryck på dom lägre vxl än tidigare och lite snabbar spool, med en Dawes dvs.

                    Men montera laddtrycksmätaren först !!

                    #37913
                    maxan
                    Deltagare

                      >Hmm, får montera min mätare då som jag har haft liggandes ett
                      >halvår. Det verkar vara steg ett i att få ordning på detta.
                      >Sen är det troligtvis Dawesdevice eller restriktorpill som
                      >gäller. Är inte Dawes lite roligare pga man kan ställa
                      >laddtrycket lite också(Förutsatt då att man har monterat sin
                      >fina Autometer turbotrycksmätare)

                      Erhm? Vill du verkligen köra ett “fattigmanstrimm” och höja enbart laddtryck utan att se över tändning och bränsle al’a Superchip-trimning? Det kan på sikt bli ganska dyrt…

                      Men om du skulle envisas med att medvetet enbart höja laddtrycket skulle jag nog rekomendera att du utöver tt-mätare stoppar in en knocklink så att du har koll på när du får spikningar. Om ofta lyser som en julgran är det bara att spara till nya motordelar 🙂
                      Subaru – AWD – All Well Driven

                      #37916
                      Subbahenke
                      Deltagare

                        >>Hmm, får montera min mätare då som jag har haft liggandes
                        >ett
                        >>halvår. Det verkar vara steg ett i att få ordning på detta.
                        >>Sen är det troligtvis Dawesdevice eller restriktorpill som
                        >>gäller. Är inte Dawes lite roligare pga man kan ställa
                        >>laddtrycket lite också(Förutsatt då att man har monterat sin
                        >>fina Autometer turbotrycksmätare)
                        >>´
                        >
                        >Erhm? Vill du verkligen köra ett “fattigmanstrimm” och höja
                        >enbart laddtryck utan att se över tändning och bränsle al’a
                        >Superchip-trimning? Det kan på sikt bli ganska dyrt…
                        >
                        >Men om du skulle envisas med att medvetet enbart höja
                        >laddtrycket skulle jag nog rekomendera att du utöver tt-mätare
                        >stoppar in en knocklink så att du har koll på när du får
                        >spikningar. Om ofta lyser som en julgran är det bara att spara
                        >till nya motordelar 🙂
                        >
                        >
                        >
                        Subaru – AWD – All Well Driven

                        Hehe ,meningen är väl att jag när ekonomin(tanten) tillåter skall försöka få till en EcuTek 3 uppgradering, men vill ha koll på grejorna så att det funkar som det skall innan jag gör nått sånt. Har också hört att det skall vara bra att ha en Dawes när man gör det, så varför inte börja där. Men som sagt verkar turbotryckmätaren vara projekt numero uno 😉 😀 Klarar man sig med en lamdamätare, eller måste man ha en riktig knocklink?

                        Mvh Henke

                        #37918
                        christopher
                        Deltagare

                          Köp både kncklink och lambda (fallskärm och 4-punktsbälte;-) )
                          /

                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.