› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Bränslepumps säkring?
- Detta ämne har 9 svar, 1,189 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 5 månader sedan av
b20mannen.
-
FörfattareInlägg
-
4 juli, 2007 kl. 19:42 #3801
RK
DeltagareVar hittar man säkringen till bränsle pumpen på en GT99?
För det måste vel finnas en, bilen startar inte och när man vrider
på strömmen så är det helt tyst bakifrån. Tänkte börja med att kolla säkringen. Inga felkoder hade lagrats iaf. Tar gärna emot ideer hur och var jag skall börja felsöka.5 juli, 2007 kl. 20:24 #61470RK
DeltagareÄhh glöm säkringen, imorse efter att minus´på batteriet
varit bortkopplad över natten så startar pumpen och
bilen går igång som vanligt men när jag stängde av den
och försökte starta igen så är det helt tyst från pumpen
och nu startar den inte mera. Kanske är det reläet till
pumpen som spökar? eller vad tror ni? då gäller det bara
att hitta det, verkar vara långt in i instrument panelen.6 juli, 2007 kl. 14:30 #61474.zip
DeltagareTa bort baksätet och mät med en ”fluke”
Får du ström så är det pumpen som krångla. Om inte så sitter det längre fram.//.zip
10 juli, 2007 kl. 21:02 #61471RK
DeltagareTa bort baksätet och mät med en ”fluke”Får du ström så är det pumpen som krångla. Om inte så sitter det längre fram.//.zip
Japp då var det gjort. Ström finns ända fram till kontakten ovanpå locket som pumpen sitter fast i, matade pumpen med ström direkt där kablarna sitter fast i pumpen och då snurrar den så problemet verkar vara mellan kontakten och pumpen. Då återstår bara att få tag i en ny kontakt men jag tvivlar på att den går att byta. Man måste säkert byta hela locket ovanpå tanken, eller? Någon som vet var man kan få tag i ett sånt, förutom Subaru affärn för dom kunde inte hjälpa mig om jag inte har artikelnummer på den.
Locket är det som sitter där pil nr.3 och 4 är:
http://archive5.pixbox.se/arkivet/synligt_13/12300000-12309999/640×480/12300384.jpg?010 juli, 2007 kl. 21:06 #61466SecretAgentMan
DeltagareÄsch riv isär och kika vad som glappar, det är garanterat bara ditklämda stift på kablar.
Någon har ju skruvat ihop det från början, det är ju inte något som varken är ihopgjutet eller svarvat ur ett block med tank-armaturs-material. 🙂
Studera konstruktionen i lugn och ro bara så ger det sig säkert hur man fipplar isär kontaktdonet. 🙂
Om du inte får till det så är det en tankarmatur du skall ha tag på, det är en enda pryttel det där, och det är garanterat ABSOLUT billigast på en engelsk skrot a’la Grade A Subaru (googla på det namnet bara).
🙂
/J
10 juli, 2007 kl. 21:33 #61472RK
DeltagareÄsch riv isär och kika vad som glappar, det är garanterat bara ditklämda stift på kablar.Någon har ju skruvat ihop det från början, det är ju inte något som varken är ihopgjutet eller svarvat ur ett block med tank-armaturs-material. :)Studera konstruktionen i lugn och ro bara så ger det sig säkert hur man fipplar isär kontaktdonet. :)Om du inte får till det så är det en tankarmatur du skall ha tag på, det är en enda pryttel det där, och det är garanterat ABSOLUT billigast på en engelsk skrot a’la Grade A Subaru (googla på det namnet bara).:)/J
Hittade precis just det här när jag googlade
http://www.lagabasen.se/bilder/delar/1091196333vy1.jpgTror fan jag skall flytta till Sverige, här i Finland verkar det omöjligt att hitta delar till Imprezan, men det kan ju förståss vara jag som är dålig på att leta också förståss.:9
Tack för hjälpen förresten :7 :711 juli, 2007 kl. 13:22 #61473RK
DeltagareDet verkar vara pumpen iaf. nu startar pumpen endast om man knackar i den och matar den med ström direkt, men jag tror det får bli en beggad tankarmatur iaf.
11 juli, 2007 kl. 13:25 #61469Mats
DeltagareOm du kör mycket bana och sånt så kanska du kan kolla på en Spec C armatur direkt. Borde ju flöda lite mer + att den skall ha ett ”skvalp skydd” i botten orginal.
Mats GBG
Type R ’9911 juli, 2007 kl. 22:02 #61467b20mannen
DeltagareKan inte låta bli att skriva: ”Arma otur! Du måste köpa en ArmaTur”! :+
11 juli, 2007 kl. 22:07 #61468b20mannen
DeltagareLite mer seriöst. Detta hände mig med.
Förbannat otrevligt med en bränslepump som bara ibland vill vara med på att starta.Så jag stoppade i en Walbro i stället. Skulle ju ändå göras förr eller senare.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
