SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Bränslepumps säkring?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #3801
    RK
    Deltagare

      Var hittar man säkringen till bränsle pumpen på en GT99?
      För det måste vel finnas en, bilen startar inte och när man vrider
      på strömmen så är det helt tyst bakifrån. Tänkte börja med att kolla säkringen. Inga felkoder hade lagrats iaf. Tar gärna emot ideer hur och var jag skall börja felsöka.

      #61470
      RK
      Deltagare

        Ähh glöm säkringen, imorse efter att minus´på batteriet
        varit bortkopplad över natten så startar pumpen och
        bilen går igång som vanligt men när jag stängde av den
        och försökte starta igen så är det helt tyst från pumpen
        och nu startar den inte mera. Kanske är det reläet till
        pumpen som spökar? eller vad tror ni? då gäller det bara
        att hitta det, verkar vara långt in i instrument panelen.

        #61474
        .zip
        Deltagare

          Ta bort baksätet och mät med en ”fluke”
          Får du ström så är det pumpen som krångla. Om inte så sitter det längre fram.

          //.zip

          #61471
          RK
          Deltagare

            Ta bort baksätet och mät med en ”fluke”Får du ström så är det pumpen som krångla. Om inte så sitter det längre fram.//.zip

            Japp då var det gjort. Ström finns ända fram till kontakten ovanpå locket som pumpen sitter fast i, matade pumpen med ström direkt där kablarna sitter fast i pumpen och då snurrar den så problemet verkar vara mellan kontakten och pumpen. Då återstår bara att få tag i en ny kontakt men jag tvivlar på att den går att byta. Man måste säkert byta hela locket ovanpå tanken, eller? Någon som vet var man kan få tag i ett sånt, förutom Subaru affärn för dom kunde inte hjälpa mig om jag inte har artikelnummer på den.

            Locket är det som sitter där pil nr.3 och 4 är:
            http://archive5.pixbox.se/arkivet/synligt_13/12300000-12309999/640×480/12300384.jpg?0

            #61466
            SecretAgentMan
            Deltagare

              Äsch riv isär och kika vad som glappar, det är garanterat bara ditklämda stift på kablar.

              Någon har ju skruvat ihop det från början, det är ju inte något som varken är ihopgjutet eller svarvat ur ett block med tank-armaturs-material. 🙂

              Studera konstruktionen i lugn och ro bara så ger det sig säkert hur man fipplar isär kontaktdonet. 🙂

              Om du inte får till det så är det en tankarmatur du skall ha tag på, det är en enda pryttel det där, och det är garanterat ABSOLUT billigast på en engelsk skrot a’la Grade A Subaru (googla på det namnet bara).

              🙂

              /J

              #61472
              RK
              Deltagare

                Äsch riv isär och kika vad som glappar, det är garanterat bara ditklämda stift på kablar.Någon har ju skruvat ihop det från början, det är ju inte något som varken är ihopgjutet eller svarvat ur ett block med tank-armaturs-material. :)Studera konstruktionen i lugn och ro bara så ger det sig säkert hur man fipplar isär kontaktdonet. :)Om du inte får till det så är det en tankarmatur du skall ha tag på, det är en enda pryttel det där, och det är garanterat ABSOLUT billigast på en engelsk skrot a’la Grade A Subaru (googla på det namnet bara).:)/J

                Hittade precis just det här när jag googlade
                http://www.lagabasen.se/bilder/delar/1091196333vy1.jpg

                Tror fan jag skall flytta till Sverige, här i Finland verkar det omöjligt att hitta delar till Imprezan, men det kan ju förståss vara jag som är dålig på att leta också förståss.:9
                Tack för hjälpen förresten :7 :7

                #61473
                RK
                Deltagare

                  Det verkar vara pumpen iaf. nu startar pumpen endast om man knackar i den och matar den med ström direkt, men jag tror det får bli en beggad tankarmatur iaf.

                  #61469
                  Mats
                  Deltagare

                    Om du kör mycket bana och sånt så kanska du kan kolla på en Spec C armatur direkt. Borde ju flöda lite mer + att den skall ha ett ”skvalp skydd” i botten orginal.

                    Mats GBG
                    Type R ’99

                    #61467
                    b20mannen
                    Deltagare

                      Kan inte låta bli att skriva: ”Arma otur! Du måste köpa en ArmaTur”! :+

                      #61468
                      b20mannen
                      Deltagare

                        Lite mer seriöst. Detta hände mig med.
                        Förbannat otrevligt med en bränslepump som bara ibland vill vara med på att starta.

                        Så jag stoppade i en Walbro i stället. Skulle ju ändå göras förr eller senare.

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.