› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Forge Dumpventil
- Detta ämne har 11 svar, 2,290 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 10 månader sedan av
volvosnubbe.
-
FörfattareInlägg
-
23 juli, 2007 kl. 19:26 #3828
rickey
DeltagareHar en Forge Dumpventil som ser ut som på bilden nedan till min Gt-99.
Är det någon som har en sådan, vad tycker ni? Det verkade som den hade fått bra kritik från olika sidor på internet.
23 juli, 2007 kl. 20:11 #61645.zip
DeltagareJag har bara positiva saker att säga om Forge dumpen. Fast nu har jag införskaffat mig en HKS instället för att få lite mer VOOSSCCHH!
Dumpat lagomt högt och ser bra ut.
Glöm inte bara att beställa plugg för att plugga igen slangen (vet inte om det följer med en på köpet)//.zip
24 juli, 2007 kl. 20:27 #61648rickey
DeltagareHittade den begagnad på blocket, han sa att allt fanns med som behövdes.
8 augusti, 2007 kl. 15:34 #61649rickey
DeltagareNu har jag fått och installerat den här dumpventilen på bilen, den ser ut precis som på bilden bortsett från att det inte står forge på den.
Men jag är lite missnöjd med ljudet, den hörs inte så mycket. Och när den väl hörs så låter det inte som ett WOOOSCH utan mer tystare och inte jämt pys utan mer underligt. Ska det vara så?
Någon som har ett ljudklipp på hur denna ska låta?
9 augusti, 2007 kl. 08:19 #61642Mats
Deltagarehttp://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=album143&id=GBG_1
Forge Dump på en GT MY99.
Öppet K&N filter, i övrigt helt orginal.Mats GBG
Type R ’999 augusti, 2007 kl. 10:32 #61644BVS-Robban
DeltagareÄr du säker på att det är en ”forge” om det INTE står det på den. Jag har själv en sådan på bilden ovan på den vita och den pyser till ordentligt gränsfall till irriterande 🙂 därav har jag återcirkulerande på type Ren.
Men som dump funkar den kanon inga tomgångsproblem osv utan de dubbla kolvarna funkar fint !/ R
9 augusti, 2007 kl. 13:31 #61650rickey
DeltagareDå kanske det är en kopia och jag har blivit blåst? 🙁
12 augusti, 2007 kl. 13:01 #61651rickey
DeltagareLäste på någon sida att om man fick sådant lite kvittrande ljud så var det för att trycket inte kom ut ordentligt och trycktes tillbaka in i turbon igen och endast lite gick ut genom dumpventilen så jag öppnade den och klippte av ett varv av fjädern som satt där i och då hände det grejjer…
PSSST!
Fast dock blev det nog lite löst för jag tappar laddtryck ibland så jag får spänna den, alternativt svarva ut en liten bricka som passar i bottnen där så kanske man kan strypa den något och få ett lite längre ljud istället…
PSSSSSSST!
Eller vad tror ni här?
12 augusti, 2007 kl. 21:55 #61646volvosnubbe
Deltagarehar själv problem med min att den e för lös o fjädern ska funka till 1,3bar men laddar bara 1bar.
Har blå fjäder i.
Visst den låter. Och nej inget kvitter.
Håller laddtryck dock men pyser ut lite tidigt tycker jag.
Ska slänga in deras brickor som de säljer också. får duga med en sådan.tycker min håller öppet för länge då ja får ryck i bilen mellan snabba växlingar.
o så baktänder de helatiden.
Så en bricka och mappning så blir de fint 😀13 augusti, 2007 kl. 09:56 #61652rickey
DeltagareDet låter trist.
Jag har faktiskt inte haft några baktändningar alls med dumpventilen monterad så jag är nöjd.
Dock så hade jag bara en mässingsfärgad fjäder som satt i och när jag köpte den begagnad så fick jag inga tillbehör och inga direkta instruktioner så jag fick modifiera själv lite.
Men jag ska i med en liten ansats i bottnen också så man får något litet mer spänn på fjädern och laddtrycksmätare är nog ett måste tror jag.
Det får bli en beställning på en sådan snart! 🙂
13 augusti, 2007 kl. 20:37 #61643Nikke McRae
DeltagareSå här låter min: http://www.imprezive.com/ftp/forge_atmosfarisk_impreza00.mp3
Orginalfjädern sitter i. Laddar 1.1-1.2 och släpper ut som den ska.
Vid lägre eller långsammare gassläpp så kvittrar den.Baktänder ibland, väldigt sällan, men det får man räkna med eftersom det skjutsas in mer soppa när bilen tror att luften är kvar i systemet. Sen beror det på hur öppet avgaset är om man hör smällarna.
23 augusti, 2007 kl. 11:34 #61647volvosnubbe
Deltagareska själv sätta dit en återcirk nu . Då öppen ger ett ryck efter snabb växling.
Iof har ja front ic o en forgedump me slanganslutning.
Så e de nån som vill köpa forge dubbelkolv me blå fjäder som e öppen
så kan ni ju höra av er. OBS 35mm anslutning på den! org e 25mm. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.