› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › mappning
- Detta ämne har 64 svar, 6,908 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 11 månader sedan av
volvosnubbe.
-
FörfattareInlägg
-
21 augusti, 2007 kl. 17:43 #3869
volvosnubbe
Deltagarekan tilläga att bilen laddar 0,6 på ettan som max och 1,1 på tvåan som max.
sen på 3an o högre e de 1,35-1,4 som max.21 augusti, 2007 kl. 18:46 #62033Tolle
Deltagarevart har du mappat bilen?
Ecutek mappad?21 augusti, 2007 kl. 22:25 #62012volvosnubbe
DeltagareDen e ecutech mappad .
Blev dock bättre nu på kvällen.
Man fick köra hårt innan sen laddade den mera när de blev varmt i motorummet o filtret fick i sej mer varmluft..tycker de borde vara tvärtt om .. enligt logigen borde den ladda mer när de e kallare .
Dock laddar den mer på kvällen än dagen trotts hård körning .
Stannar jag en stund o öppnar huven o låter den svalna på tomgång o hoppar in igen o gasar då laddar den mindre igen.
Baktänder inte lika mkt o rycker inte lika mkt när man pressat den på kvällen/natten.Men fortfarande seeeeeg i laddet.
Känns inte som ja får de klippet i motorn som ja fick innan med dawesen (då ladda ja 1bar).22 augusti, 2007 kl. 14:56 #62013volvosnubbe
DeltagareGår det inte på nått sätt få bilen mappad med en dawes tro?
Börjar bli riktigt trött på bilaset.
Innan brann ja för bilen o har pillat hela vintern o så mappa ja den o fick den o gå sämre än innan. plus har blitt av med en massa pengar.Nån som vet vad ja ska ta mej till ? Har ingen lust o åka 45mil enkel väg dit. Tror inte dem löser det ändå.
22 augusti, 2007 kl. 14:58 #62014volvosnubbe
Deltagarekan ju säga att den laddar olika helatiden.
Dock laddar den fullt på 5an. men laddtrycket fladdar på 5:an.
på ettan o alla växlar upp till 3 så kan laddet variera helatiden.
ibland laddar den 0,5 på ettan o ibland 0,9.22 augusti, 2007 kl. 15:08 #61977SecretAgentMan
DeltagareMen för bövelen, du har pyntat för en tjänst, det är ju bara att prata med mapparn’ – helt klart verkar det vara något som inte är som det skall, prata med firman som mappade bilen istället.
Laddtrycket är det som ger en kul bil (tillsammans med rätt tändkurva och bränsleblandning) – och självklart går det att få det mappat med en dawes på plats.
/J
22 augusti, 2007 kl. 23:49 #62015volvosnubbe
DeltagareDen skillnad ja märkt mellan dawesen och org solenoid är snabbare laddtryck både mellan växlarna och när man trampar på. Sen behöver man inte trampa lika mycket på gasen för o få upp ett tryck (kan också bero på tändning iof, huppas tidigt mapparn lagt den)
Samtidigt får man ett stabilt tryck som verkar va likadant på alla växlar förutom 1:an för min del.Undrar fall man kanske kunde slänga dit en lite stabilare wastegate som e inställd på 0,8 o sedan ev köra solenoiden eller dawsen o få de mappat ?
För som de nu känns pissigt då farsans 945 lågtryckare drar bättre o kommer fortare på ettan o tvåan ( i början) .
Får ta o slänga dit en återcirk dump nu iaf verkar de som för o få bort ryckningarna. För de gick tydligen inte o mappa bort me ecutech.22 augusti, 2007 kl. 23:51 #62016volvosnubbe
Deltagareglömde tilläga att solenoiden smörjdes upp vid mappning samt idag men ingen skillnad
23 augusti, 2007 kl. 07:43 #61987Practos
Deltagaresitter ”restriktorn” på plats ? Kolla vakumslangen från turbon
23 augusti, 2007 kl. 11:25 #62017volvosnubbe
Deltagarede har redan fått sig en översyn
23 augusti, 2007 kl. 11:44 #61994specialized
DeltagareProvat vad bilen har för grundladd ? Man kan ju spänna WG-stången lite om GL ligger för lågt 🙂
Men jag tycker du ringa mapparen/firman så de får fixa det.
Sen att den inte laddar lika tidigt som en 945 LTT har ju med turbons storlek att göra med.Du åker väl VF23/22 eller något ?
Liiite större än en LTT-turbo i en 945:a troligtvis 😉Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉23 augusti, 2007 kl. 15:19 #61993Digits
DeltagareMin bil laddar snabbare och hardare om turbon ar varm, kanske ar samma for dig 🙂
23 augusti, 2007 kl. 16:53 #62018volvosnubbe
DeltagareJag kör med orginal turbon.
i farsans sitter de 13c (mitsu)
mitt grundladd e på 0,5 o det har ja kört med i vintras i väntad på dawsen som nu ändå e borta.Jo den laddar mer när de blir varmare !
samma fenomen som du då ?23 augusti, 2007 kl. 18:19 #61995specialized
DeltagareJag kör med orginal turbon. i farsans sitter de 13c (mitsu)mitt grundladd e på 0,5 o det har ja kört med i vintras i väntad på dawsen som nu ändå e borta.Jo den laddar mer när de blir varmare ! samma fenomen som du då ?
Ojdå, orginalturbo och seeeegt ladd,då är det verkligen något som är galet 🙁
Ring nu firman eller mapparen så får de fixa det 🙂
Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉24 augusti, 2007 kl. 05:02 #61991Manor
DeltagareJag kör med orginal turbon…mitt grundladd e på 0,5…
Grundladdet ligger väl runt 0.9?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.