› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Motor Ras
- Detta ämne har 19 svar, 1,643 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 2 månader sedan av
wrezhole.
-
FörfattareInlägg
-
11 september, 2007 kl. 15:43 #3883
wrezhole
DeltagareSkrev fel flick under forumen
Har alltså ett problem.
Har en subaru impreza gt -00 för 2 månader sedan så smälte en av kolvarna . Bilen är helt orginal en av de få som inte har skruvat’s eller trimmat’s nått med. förstår inte att detta kunde hända nån som har nått förslag angående vad felet kan vara eller dylikt
Mvh Johan
11 september, 2007 kl. 17:16 #62170Manor
DeltagareTrasig LMM (LuftMasseMätare), kanske i kombination med längre ”full”gas-körning!!?
11 september, 2007 kl. 21:16 #62177hermelinen
DeltagareVart köpte du bilen exakt?
Ifall du köpte bilen för 2 månader sen.12 september, 2007 kl. 04:49 #62178wrezhole
DeltagareHmm köpte de för över 6 månader sedan…. detta inträffade för 2 månader sedan…
12 september, 2007 kl. 04:50 #62179wrezhole
Deltagarekan inte stämma har kört som en vanlig bild med den… inge brutal körning..
kan de ha nått med bränsle systemet att göra ?
12 september, 2007 kl. 06:33 #62167SecretAgentMan
DeltagareDet kan visst stämma, luftmassemätaren är ytterst kritisk för hur motorn fungerar, eller inte.
🙂
/J
12 september, 2007 kl. 06:46 #62171Kvarnis
DeltagareInte för verka dryg, men vet du att bilen är till 100% org.
Jag mennar det finns flera som ”trott” att bilen var org. men det har vissat sig att det suttit ex superchip m.mDu har inte haft en laddtrycks mätare i bilen ?
12 september, 2007 kl. 15:11 #62180wrezhole
DeltagareJoo ja vet exakt vad som är gjort i minsta detalj på bilen och den är helt orginal därför ja köpte den. en ägare innnan mig och de var en kvinna i medelåldern som älska subaru
Mvh Johan
12 september, 2007 kl. 15:12 #62181wrezhole
Deltagarejoo ska kolla upp de… med verkstaden tack för din information
Mvh Johan
12 september, 2007 kl. 17:44 #62169Palm
DeltagareMin 99:a har varit drabbad av samma sak då den hade gått 8000 mil för två eller tre år sedan, bilen var helt tokorginal men det berodde troligtvis på felaktig lmm som nämnts innan. Subaru tog dock detta på garanti så dåvarande ägaren fick ett helt nytt shortblock monterat samt ny lmm givetvis. Kostade sköna slantar vad han berättade för mig 😮
13 september, 2007 kl. 14:39 #62182wrezhole
DeltagareLåter som en ide ska diskutera med verkstaden angående detta…. tack
Mvh Johan
14 september, 2007 kl. 12:48 #62175locko99
DeltagareLåter som en ide ska diskutera med verkstaden angående detta…. tack Mvh Johan
Har precis haft ras på min motor. En kolv som blivit lite kass… 🙂
Ett nytt short block kostar på Subaru 18000:- tror att det va med moms…
Jag valde alternativet att renovera min motor.
Bilen är inte ihop än men kommer kosta enligt följande.
Delar, 4smida wisco kolvar första överdim/hel motorpacknings sats/ram, vev lager byts när det ändå är isär/Ny högtrycks oljepump.
Pris cirkus 10500:- med frakt tull/moms leverans tid 7 arbets dagar från staterna.Borrnings/tvättning block 3350:-
Har skruvat ihop botten delen själv. Så kostar inget.
Motorn är urtagen på Subaru verkstad som även kommer sätta ihop allt 4dagars jobb räknar dom…pris 20000:-
Ska en verkstad plocka ner botten delen å fixa å dona säg 1 dags jobb á 5000 så är shotblocket inte långt bort….dock inte säker på om det va med eller utan moms…
mvh /Martin
14 september, 2007 kl. 14:11 #62172lunkan
DeltagareHar ett block med 3áns cylinder trasig o cylinderväggen repad. Går att hona upp och sätta i en överdim. kolv så har du ett block som fungerar.
Pma bud om du är intresserad
15 september, 2007 kl. 02:18 #62174camino cielo
DeltagareSkrev fel flick under forumenHar alltså ett problem. Har en subaru impreza gt -00 för 2 månader sedan så smälte en av kolvarna . Bilen är helt orginal en av de få som inte har skruvat’s eller trimmat’s nått med. förstår inte att detta kunde hända nån som har nått förslag angående vad felet kan vara eller dyliktMvh Johan
Vilken cylinder var det? Massor av folk har i USA har haft problem med 3:ans cylinder, den gar helt enkelt for varm och sedan smalter kolven, kommer inte exakt ihag var, tror det var omradet mellan ringarna. Ett satt att avleda varmen ar att kora med extraktorgrenror, det haller avgastempen nere. Sjalv kor jag med 71C termostat, har en oljekylare i garderoben som vantar pa instalation.
15 september, 2007 kl. 05:31 #62168SecretAgentMan
DeltagareHäää…det där är inget som uppkommer på normalt körda standardbilar – om inte givare börjar skicka konstiga värden till ecu:n.
Det finns inget inbyggt jätteproblem i blocket, det är en seglivad skröna.Och att vrida på ett extraktorgrenrör utan att se över mappningen kommer absolut bli ett betydligt värre problem.
Däremot är det ett större problem att luftmassemätarna kan bli lite halvvissna utan att trigga motorfel…har man då inte lite ”känsla för feeling” så kanske man inte plockar upp att bilen inte riktigt går som den gjorde förut och man kör vidare..
/J
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
