SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Motor Ras

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #3883
    wrezhole
    Deltagare

      Skrev fel flick under forumen

      Har alltså ett problem.

      Har en subaru impreza gt -00 för 2 månader sedan så smälte en av kolvarna . Bilen är helt orginal en av de få som inte har skruvat’s eller trimmat’s nått med. förstår inte att detta kunde hända nån som har nått förslag angående vad felet kan vara eller dylikt

      Mvh Johan

      #62170
      Manor
      Deltagare

        Trasig LMM (LuftMasseMätare), kanske i kombination med längre ”full”gas-körning!!?

        #62177
        hermelinen
        Deltagare

          Vart köpte du bilen exakt?
          Ifall du köpte bilen för 2 månader sen.

          #62178
          wrezhole
          Deltagare

            Hmm köpte de för över 6 månader sedan…. detta inträffade för 2 månader sedan…

            #62179
            wrezhole
            Deltagare

              kan inte stämma har kört som en vanlig bild med den… inge brutal körning..

              kan de ha nått med bränsle systemet att göra ?

              #62167
              SecretAgentMan
              Deltagare

                Det kan visst stämma, luftmassemätaren är ytterst kritisk för hur motorn fungerar, eller inte.

                🙂

                /J

                #62171
                Kvarnis
                Deltagare

                  Inte för verka dryg, men vet du att bilen är till 100% org.
                  Jag mennar det finns flera som ”trott” att bilen var org. men det har vissat sig att det suttit ex superchip m.m

                  Du har inte haft en laddtrycks mätare i bilen ?

                  #62180
                  wrezhole
                  Deltagare

                    Joo ja vet exakt vad som är gjort i minsta detalj på bilen och den är helt orginal därför ja köpte den. en ägare innnan mig och de var en kvinna i medelåldern som älska subaru

                    Mvh Johan

                    #62181
                    wrezhole
                    Deltagare

                      joo ska kolla upp de… med verkstaden tack för din information

                      Mvh Johan

                      #62169
                      Palm
                      Deltagare

                        Min 99:a har varit drabbad av samma sak då den hade gått 8000 mil för två eller tre år sedan, bilen var helt tokorginal men det berodde troligtvis på felaktig lmm som nämnts innan. Subaru tog dock detta på garanti så dåvarande ägaren fick ett helt nytt shortblock monterat samt ny lmm givetvis. Kostade sköna slantar vad han berättade för mig 😮

                        #62182
                        wrezhole
                        Deltagare

                          Låter som en ide ska diskutera med verkstaden angående detta…. tack

                          Mvh Johan

                          #62175
                          locko99
                          Deltagare

                            Låter som en ide ska diskutera med verkstaden angående detta…. tack Mvh Johan

                            Har precis haft ras på min motor. En kolv som blivit lite kass… 🙂

                            Ett nytt short block kostar på Subaru 18000:- tror att det va med moms…

                            Jag valde alternativet att renovera min motor.

                            Bilen är inte ihop än men kommer kosta enligt följande.

                            Delar, 4smida wisco kolvar första överdim/hel motorpacknings sats/ram, vev lager byts när det ändå är isär/Ny högtrycks oljepump.
                            Pris cirkus 10500:- med frakt tull/moms leverans tid 7 arbets dagar från staterna.

                            Borrnings/tvättning block 3350:-

                            Har skruvat ihop botten delen själv. Så kostar inget.

                            Motorn är urtagen på Subaru verkstad som även kommer sätta ihop allt 4dagars jobb räknar dom…pris 20000:-

                            Ska en verkstad plocka ner botten delen å fixa å dona säg 1 dags jobb á 5000 så är shotblocket inte långt bort….dock inte säker på om det va med eller utan moms…

                            mvh /Martin

                            #62172
                            lunkan
                            Deltagare

                              Har ett block med 3áns cylinder trasig o cylinderväggen repad. Går att hona upp och sätta i en överdim. kolv så har du ett block som fungerar.

                              Pma bud om du är intresserad

                              #62174
                              camino cielo
                              Deltagare

                                Skrev fel flick under forumenHar alltså ett problem. Har en subaru impreza gt -00 för 2 månader sedan så smälte en av kolvarna . Bilen är helt orginal en av de få som inte har skruvat’s eller trimmat’s nått med. förstår inte att detta kunde hända nån som har nått förslag angående vad felet kan vara eller dyliktMvh Johan

                                Vilken cylinder var det? Massor av folk har i USA har haft problem med 3:ans cylinder, den gar helt enkelt for varm och sedan smalter kolven, kommer inte exakt ihag var, tror det var omradet mellan ringarna. Ett satt att avleda varmen ar att kora med extraktorgrenror, det haller avgastempen nere. Sjalv kor jag med 71C termostat, har en oljekylare i garderoben som vantar pa instalation.

                                #62168
                                SecretAgentMan
                                Deltagare

                                  Häää…det där är inget som uppkommer på normalt körda standardbilar – om inte givare börjar skicka konstiga värden till ecu:n.
                                  Det finns inget inbyggt jätteproblem i blocket, det är en seglivad skröna.

                                  Och att vrida på ett extraktorgrenrör utan att se över mappningen kommer absolut bli ett betydligt värre problem.

                                  Däremot är det ett större problem att luftmassemätarna kan bli lite halvvissna utan att trigga motorfel…har man då inte lite ”känsla för feeling” så kanske man inte plockar upp att bilen inte riktigt går som den gjorde förut och man kör vidare..

                                  /J

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.