SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Laddtryck-fråga

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #3926
    Ulvenhag
    Deltagare

      Jag har nu varit ute och gasat lite och även testat lite starter här i stan med min Subba (GT -00) och när jag sedan skulle köra några mil på motorväg så började laddtrycket att svaja mer än vad det bruker göra på de högre växlarna, blev lite orolig att nåt gått sönder, så jag tog det lugnt..
      När jag kom in på en lite mindre landsväg så stannade jag till och skulle kolla hur det var på de lägre växlarna 1, 2, 3:an och då märker jag att på nåt konstigt sätt så orkar den inte hålla laddtrycket. Nästan direkt efter att den varit uppe på 1.25bar som bilen är mappad på, så börjar det ge vika och sjunker.
      Har aldrig varit med om detta innan på bilen och jag har haft den sedan i Maj.

      Det som är gjort med motorn är:
      EcuTek-Mappad av JRM med höjt laddtryck
      3″ dp + 2.5 catback
      Öppet filter
      Detta är det jag vet och bilen har gått rätt mycket under sommaren och det har aldrig varit nåt problem innan.

      Kan turbon ha gett med sig eller börjar bli dålig?

      Någon som vet nåt som kan råda bot mot detta..?

      Mvh/gabbe

      #62539
      IMPREZA FOREVER
      Deltagare

        Kan nog vara en slang som gett vika för trycket.
        Spraya lite lätt med startgas runtomkring ic och under med tomgång
        höjs tomgången då så är det läckage på en slang
        /Björn
        ___________________________
        http://www.garaget.org/?car=36415
        http://www.rallybilder.com

        #62540
        Ulvenhag
        Deltagare

          OKej, men det är inget fel på tomgång eller liknande..den ligger som den alltid har gjort vid 800rpm vid varm motor och 1400rpm vid kall motor.Det har den gjort sedan jag köpte bilen.

          Det är just under gaspådrag när man kör som jag tappar laddet, det är så som är problemet..
          Men det kanske kan ha med saken och göra ändå..inte vet jag.Jag kan inte så mycket om dessa bilarna och motorerna.

          Får testa det om det fortsätter.

          Fler tips är av värde..!

          Mvh/gabriel

          #62541
          Vio
          Deltagare

            Dum fråga kanske…

            Men är inte 1,25 bar helvetes högt för en GT? 😮

            Min Subaru-mek tyckte att 1,1 bar, vilket är det kulan laddar max, var i högsta laget..

            Har du annat än originalturbo, annars verkar det ju inte otroligt att den har gett vika..

            #62538
            BVS-Robban
            Deltagare

              Nja den är ju mappad för 1,25 så då är det inga problem ! 1,1 är max på en bil som inte är mappat.
              Låter som en slang som sprungit läck lite. Kolla slangarna till solenoiden de små som går från turbon och in till prylen på höger fjädertorn. Det låter inte konstigt när du laddar ? Skulle en större slang sprungit läck/slangklämma släppt skulle det låta en del. Kolla även under IC:n där finns ett t-kors modell 2″ ca i hårplast som kan få för sig att spricka.

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.