Jag har en GT -00 som börjat hacka på ettans växel vid start, speciellt då den är kall. Vad kan det vara för fel?
Om det är kopplingen, var ska man då byta och vad kan det kosta? Jag blev tipsad om att använda värre belägg som passar i originalgrejorna när man ändå ska byta. Vad tror ni om det?
En gammal klassiker är ju att det kan bli en lätt beläggning av ytrost på svänghjulet bara av att det är fuktigt där bilen står över natten, löstningen på detta är att i mellanåt att ”rensa” av svänghjulet genom att göra en riktigt rallystart, håll lite varv och dumpa kopplingen, antingen hjälpert det eller så märker du att kopplingen verkligen är sliten 😀
Eller kan det bero på det klassiska ”problemet” med kallstart+ECU.Något som alla orginala bilar har, men något som försvinner när motorn blir varm.//.zip
Vad är det för något? aldrig hört talas om tror jag, inte märkt något konsstigt på de två GT:s jag haft heller.
Är ganska ”kännslig” för vad bilen sysslar med men har aldrig haft sådana tendenser vad jag märkt, nuvarande är ju iofs unichip mappad och den ”gammla” var ny när jag hade den, kanske bara haft tur då 😀
Författare
Inlägg
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.