SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Grundladdtryck?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 28 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4073
    twank
    Deltagare

      Nån som har en wrx sti japanimport <-00 som vet vad den ska ladda original?

      #63411
      larsallan
      Deltagare

        Har ingen sån men jag gissar på 0,9 bar.

        #63401
        Mats
        Deltagare

          STi:n skall ligga närmare 1,1 orginal.
          0,9 är vad GT:n laddar.

          Mats
          Type R ’99

          #63417
          jaybe9
          Deltagare

            Nej nej fel… GT:n laddar inga 0,9 orginal. Ca: 0,7 laddar GT: orginal.

            #63412
            twank
            Deltagare

              STi:n skall ligga närmare 1,1 orginal.0,9 är vad GT:n laddar.MatsType R ’99

              Ah fan vad bra, blev lite nervös för min laddar nämnligen 1.1 🙂 Tänkte om förra ägaren varit och pillat med wastegaten eller nått för det sitter ingen pysventil..

              #63402
              Mats
              Deltagare

                Nej nej fel… GT:n laddar inga 0,9 orginal. Ca: 0,7 laddar GT: orginal.

                Riktigt säker?
                Vilken MY?

                Mats
                Type R ’99

                #63418
                jaybe9
                Deltagare

                  Ja jag e säker på det.. 0,9 orginal på en GT är absolut fel. Så du som laddar 1,1 med en ”orginal” GT bör ställa ner laddtrycket innan du skjuter både koppling å växellåda…

                  #63419
                  jaybe9
                  Deltagare

                    Sorry.. Såg nu att du hade en WRX 🙂

                    #63407
                    specialized
                    Deltagare

                      Ja jag e säker på det.. 0,9 orginal på en GT är absolut fel. Så du som laddar 1,1 med en ”orginal” GT bör ställa ner laddtrycket innan du skjuter både koppling å växellåda…

                      Haha 😀 i så fall så har alla orginal GT`s skjutit både koppling och växellåda…

                      Själv kör jag med 320 Hk och 400 Nm med både koppling och växellåda orginal..

                      Fast pratar vi ordets rätta innebörd grundladdtryck dvs , dvs enbart wastegate-tryck så är ju det ca 0,7
                      ..dock så verkar det inte vara det som det pratas om här 🙂

                      Mvh.Mattias – Nu med VF35:a 🙂 http://www.garaget.org/?car=18857
                      ———————————-
                      Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉

                      #63420
                      jaybe9
                      Deltagare

                        Ja jag e säker på det.. 0,9 orginal på en GT är absolut fel. Så du som laddar 1,1 med en ”orginal” GT bör ställa ner laddtrycket innan du skjuter både koppling å växellåda…

                        Haha 😀 i så fall så har alla orginal GT`s skjutit både koppling och växellåda…Själv kör jag med 320 Hk och 400 Nm med både koppling och växellåda orginal..Du verkar kunna riktigt mycket du ;)Mvh.Mattias – Nu med VF35:a 🙂 http://www.garaget.org/?car=18857———————————-Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉

                        Okej men vad det hästkrafter eller vad det laddtrycket vi surrade om? Pajas!
                        Men du påstår att det är helt nyttigt att fara å ladda 1,1 i en orginalbil som laddar 0,7 i vanliga fall?? Jaja… Undrar vem det är som har noll koll ja. LOL

                        #63408
                        specialized
                        Deltagare

                          Ja jag e säker på det.. 0,9 orginal på en GT är absolut fel. Så du som laddar 1,1 med en ”orginal” GT bör ställa ner laddtrycket innan du skjuter både koppling å växellåda…

                          Haha 😀 i så fall så har alla orginal GT`s skjutit både koppling och växellåda…Själv kör jag med 320 Hk och 400 Nm med både koppling och växellåda orginal..Du verkar kunna riktigt mycket du ;)Mvh.Mattias – Nu med VF35:a 🙂 http://www.garaget.org/?car=18857———————————-Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉

                          Okej men vad det hästkrafter eller vad det laddtrycket vi surrade om? Pajas! Men du påstår att det är helt nyttigt att fara å ladda 1,1 i en orginalbil som laddar 0,7 i vanliga fall?? Jaja… Undrar vem det är som har noll koll ja. LOL

                          Ok 😀 😀

                          Mvh.Mattias – Nu med VF35:a 🙂 http://www.garaget.org/?car=18857
                          ———————————-
                          Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉

                          #63421
                          jaybe9
                          Deltagare

                            Men din bil som laddar 1,4 med orginal låda å koppling bör förstå själv att det inte kommer hålla..

                            #63404
                            FeA
                            Deltagare

                              Men din bil som laddar 1,4 med orginal låda å koppling bör förstå själv att det inte kommer hålla..

                              ?????
                              Jag håller med dej – det kommer inte att hålla… Förevigt nej, men det gör den väl knappast ändå, fast du kör orginal?

                              Förstår du vekligen inte vad Mattias skriver?

                              GRUNDTRYCKET = 0,7bar
                              ORG LADDTRYCK PÅ EN GT = 0,9bar
                              ORG LADDTRYCK PÅ EN STI = 1,1bar

                              Själv så kör jag omappat och laddar 1,15bar med en dawes device, och har gjort så i 4år nu. Men du verkar ju VETA att det inte går, så det är nog bäst att återställa till org. För mappa kan jag ju heller inte göra alltså, för då lär jag byta låda och koppling? Just de, så var det ju ja… :+ 😀

                              #63399
                              Manor
                              Deltagare

                                Ja jag e säker på det.. 0,9 orginal på en GT är absolut fel. Så du som laddar 1,1 med en ”orginal” GT bör ställa ner laddtrycket innan du skjuter både koppling å växellåda…

                                Vad jag har hört så ska en GT (My99) ladda 0,9 original. Min laddade dock helt original 1,04 enligt Select Monitorn, vilket IM:s teknikansvarige noterade och kommenterade vid en provkörning :-).

                                Jag misstänker att de flesta original Imprezor (My99) peakar på 1,1 och kanske lite drygt det. De som monterar Dawes Device brukar lägga sig stabilt på 1,1, och det utan några problem med växellådor/kopplingar (jag har aldrig hört någon som rasat pga. det åtminstone).

                                Om det är din laddtrycksmätare som visar på 0,7 så är det nog laddtrycksmätaren som felar…

                                #63422
                                jaybe9
                                Deltagare

                                  Tycker du det är någon skillnad på att fara å ladda ”1,15” som du gör, och att fara å ladda 1,4? Sen om du ska mappa din bil betyder väl inte det att ditt laddtryck kommer bli typ 1,3-1,4… Du kan ha 280hk i din bil och fortf bara ladda 1 bar om du vill det. Men enligt er så är det ju den som har mest laddtryck som är värst och coolast. Hahaha beté er pojkar

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 28 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.