SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Recept till ca: 350hk

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4094
    vanten06
    Deltagare

      Hej!

      Har en impreza gt 98:a som jag vill plocka ut lite mer hk ur.

      Har kört volvo innan så har ingen aning om vad som håller och vad som inte håller.

      Hade tänkt att plocka ut iaf 350hk å uppåt.

      Så har ni någon lista man kan gå efter. Samt vad man kan köpa allt gärna svenska sidor.

      Samt hur man gör med växellådan går den förstärka? klarar diffarna mina effekt utag?

      Antar att typ det se ut så här.
      Turbo
      spridare
      stakar
      kolvar
      Frontmonterad ic
      Förstärka växellådan
      Mappning
      Värre soppa pump

      Hur långt klarar orginalsprut å sånt? Skulle helst vilja slippa byta sprut å massa jobbiga elektoniska grejer utan bara mappa och plocka ut ärliga 350hk.

      Som ni läser så behöver jag lite vägledning innom imprezan.

      För övrigt en jeevligt rolig bil.

      #63539
      lunkan
      Deltagare

        Har för mig att det inte finns ECUTEC till din bil så då måste du nog byta sprut! Jag skulle satsa på det på en gång så slipper du byta sen om du vill ha mer effekt. Har själv 370hk på hjulen och den underbara LMM är nog inte att lita på längre så jag måste byta sprut, har kört med Ecutec ett tag nu.

        Annars så är det väl bara att börja köpa delar som stod på din lista och börja bygga. Gör om fuelrailsen till paralell matning så slipper det bli dåligt med soppa för den sista cylindern på ledningen 😉

        #63540
        vanten06
        Deltagare

          Har för mig att det inte finns ECUTEC till din bil så då måste du nog byta sprut! Jag skulle satsa på det på en gång så slipper du byta sen om du vill ha mer effekt. Har själv 370hk på hjulen och den underbara LMM är nog inte att lita på längre så jag måste byta sprut, har kört med Ecutec ett tag nu.Annars så är det väl bara att börja köpa delar som stod på din lista och börja bygga. Gör om fuelrailsen till paralell matning så slipper det bli dåligt med soppa för den sista cylindern på ledningen 😉

          Vad är det man byter när man byter sprut? Är det svårt vad kostar det samt var köper man det? Är det bara en box eller är det hela fuilrailen man byter ut?

          För om man fixar nytt sprut nu så antar jag att man måste mappa om den direkt eller? Men då har man det jobbiga gjort då är det bara byta lite hårdvara å sen mappa igen ju?

          #63538
          Digits
          Deltagare

            Hej!Har en impreza gt 98:a som jag vill plocka ut lite mer hk ur.Har kört volvo innan så har ingen aning om vad som håller och vad som inte håller.Hade tänkt att plocka ut iaf 350hk å uppåt.Så har ni någon lista man kan gå efter. Samt vad man kan köpa allt gärna svenska sidor.Samt hur man gör med växellådan går den förstärka? klarar diffarna mina effekt utag?Antar att typ det se ut så här.TurbospridarestakarkolvarFrontmonterad icFörstärka växellådanMappningVärre soppa pumpHur långt klarar orginalsprut å sånt? Skulle helst vilja slippa byta sprut å massa jobbiga elektoniska grejer utan bara mappa och plocka ut ärliga 350hk.Som ni läser så behöver jag lite vägledning innom imprezan.För övrigt en jeevligt rolig bil.

            Kolla har: http://www.andyforrestperformance.co.uk/58668.html Andy verkar inte tycka att det ar onodigt att byta stakar o kolvar innan 370 🙂

            Som lunkan sager sa:
            * kan det vara ide att byta fuel-railsen mot parallella rails.
            * Ecutek funkar bara fran 99 och uppat for tillfallet (afaik), sa du maste kora ny ECU tyvarr (eller iaf med nagon form av hardvaru-modifiering).

            Det dyraste i din nya set-up lar bli vaxelladan, skulle jag tro. A andra sidan finns det folk som kor ”hillclimbing” med 380 arliga hk med TY754-ladan (5sp STI-box) har i England, sa om du stoppar i en san *kan* det tankas funka ett tag.

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.