› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Förvirrad fundering kring unichip + dawes.
- Detta ämne har 5 svar, 1,021 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år sedan av
goldog.
-
FörfattareInlägg
-
23 maj, 2009 kl. 13:40 #4422
Zetterlund
DeltagareHar två funderingar (kanske blir tre av dem)
Den första är att jag har tappat bort mig helt på forumet då jag sett en tråd med väldigt enkla förklarande bilder på montering av dawes ventilen. Vart har den tagit vägen? Och självklart har jag letat i varje tråd jag hittat med hjälp av sök på bara ordet ’dawes’.
Den andra är gällande unichip.
Finns det någon som vet om det går (eller kanske har, eller vet vart man får tag på) att ansluta en laptop till unichip styrboxen för att kolla på inställningar i den och kanske använda för att ”logga” lite värden på motorn? Eller ska jag släppa den tanken helt och bara ivrigt invänta leveransen av ett Apexi PowerFC i hopp om att det ska vara mer användarvänligt om man är intresserad av att se och ’känna’ på inställningarna.Anledningen till detta är att jag är mycket osäker på den mapp som ligger i unichipet då jag inte har hittat några tidigare papper på ev motoreffekt. Mer än ett köpekvitto på unichipet.
Och bilen det gäller är en 00a GT som har 3″ avgas hela vägen. Sen är resten orginal.. Så när som på det monterade unichip. Har även ett ladd på 1.2 bar.
7 juni, 2009 kl. 23:52 #65384Zetterlund
DeltagareDå har jag lött ur unichippet .. usch å fy vilket trassel det var men nu fungerar bilen som en klocka på orginal boxen 🙂
Aldrig mer ett piggyback med lödkolv, en sån montering är det nästan skottpengar på…8 juni, 2009 kl. 07:57 #65380Adam K
Deltagare¤ätt så. 🙂
Men varförPower FC? En 00a går ju att ecutek’a…8 juni, 2009 kl. 10:55 #65381.zip
Deltagaredå jag sett en tråd med väldigt enkla förklarande bilder på montering av dawes ventilen.
Vid en sökning av ”dawesdevice” på google så dyker denna länk upp på första plats 🙂 Skriven av våran hängivna doktor 😉
Du behöver Word eller liknande program för att kunna se bilderna då det är en .doc fil
http://www.impreza.nu/ssi2/src/text/Installation_av_dawes.doc//.zip
8 juni, 2009 kl. 20:15 #65383Mumin
Deltagarenär vi ändå är på med det här så undrar jag om min boostcontroller är desamma. fick med ett t kors och smacka dig det. dock inte tog bort gammla t korset. men nu så har jag läst runt att det är bara plocka bort det gammla dit med det nya och plugga slangen mot solonioden.
har ställbart btw.. måste ju vara samma eller har jag helt fel?
http://www.stylingbutiken.se/Shop/Image/Article/bo-02n.jpg
den har jag.12 juni, 2009 kl. 20:47 #65382goldog
DeltagareFår jag flika in med en fråga här jag också då!
Min bil ska mappas med Apexi min med, tänkte då plocka bort min dawes så man kan ställa trycket genom ECU’n igen.T-korset är ju självklart bortplockat o bort-tappat. är det något speciellt t-kort, med backventil o grejer eller är det bara o smäcka dit random t-kors ?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.