SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Byta/Montera eftermarknads diff på en WRX ?

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4467
    MagicMike
    Deltagare

      Hej.

      Jag hade förut en tråd om hur drivningen egentligen fungerar på en WRX. Slutsatsen blev väl att jag inte blev så mycket klokare.
      Jag har bara kört min WRX, så jag vet ju inte om det bara är min.
      Men igår var det tokblött, och jag var ute och körde lite, och blev helt rabiat på min bil.
      I ena rondellen så överstyr det och går brett som tusan. Nästa korsning så understyr den, och känns som den bara driver på ena framdäcket vid pådrag.

      Är det nån som känner igen sig – eller är det bara jag o min bil ?
      Hur beteer sig era bilar på banan ?

      OM – jag vill ha lite mera konsekvens i beteendet och skaffa en eftermarknadsdiff. Räcker det om man byter bakdiffen ?
      Eller krävs det att man även gör någon justering/byte på mitten ?

      Första tanken var att byta bakdiffen, sätta in en KAAZ eller cusco-diff. Då driver bägge bakhjulen vid pådrag, och det måste ju vara optimalt.
      Men sen slog det mig, att då kanske det blir motsatt effekt.
      Att:
      Bägge bakhjulen driver, vilket gör det tuffare för mittdiffen, pga att det är mer motstånd där bak – och den skickar istället all kraft till framdäcken !?

      Det vore ju snopet att lägga ner ~10.000 på att köpa en ny bakdiff, som sedan visar sig inte ens användas. ;(

      Är det någon här som kör med eftermarknadsdiff ?

      //Micke

    Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.