› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › ej20 till ej25
- Detta ämne har 13 svar, 1,738 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år sedan av 
bowser.
 
- 
		FörfattareInlägg
 - 
		
			
				
28 september, 2009 kl. 16:29 #4536
Torgan
Deltagarehallå.. har funderat på att bygga en 2.5l motor av min 2.0l..
Så vad behövs för att bygga upp motorn på ett sti ej25 block med så mkt de går från wrx ej20 motor.
Vad kan andvändas och vad måste köpas??28 september, 2009 kl. 16:34 #66020Kvarnis
Deltagarenya packningar oljepunp vatten pump etc.
har din 2.0l maskin rasat?28 september, 2009 kl. 17:35 #66030Torgan
Deltagareok!! toppar å diverse annat utvändigt går att andvända?
Nä den har inte rasat men tänkte skaffa mig lite kvälls göra;) plus skaffa mig en hyffsad grund för framtiden!28 september, 2009 kl. 17:43 #66021Kvarnis
Deltagarejeep fixa gärna en bottn del med smidda kolvar.
orginal kolvar i en ej257 är sköra somglas ..typ 😮28 september, 2009 kl. 17:49 #66031Torgan
DeltagareJa läst mig till de så ett par smidda är med i planerna tillsammans med oljepump och ev apr bulltar. vatten pumpen är de std man köper?
28 september, 2009 kl. 17:55 #66025minid
Deltagarejeep fixa gärna en bottn del med smidda kolvar.orginal kolvar i en ej257 är sköra somglas ..typ 😮
Ursäkta att jag lånar tråden lite..
Kvarnis hur vet man vilket block man har?
Har 2.5L men mer vet jag inte..
28 september, 2009 kl. 19:07 #66022Kvarnis
DeltagareTråkigt nog så ärbåde ej255 och ej257 sköra somf-n.
Allstå det funkar väl till ~400Bhp,men Jall fick jubyta sina med lägre effekt.
28 september, 2009 kl. 20:11 #66026minid
DeltagareJo jag vet.
Jag fick ett nytt block på min STi 2006.
Då körde jag med original effekt. Som tur var gick det på Garantin.
Känns lite knäppt att man ska råka ut för en reva i 2ans cylinder på original effekt när man byter och olja var 500mil och verkligen sköter bilen till 100%.
Men tror du att det kan vara samma problem med STi 2008?
Man har ju hört rykten ang. att oljepumpen är för klen bla.
1 oktober, 2009 kl. 09:37 #66029Andersson
DeltagareKolvarna spricker mellan kolvringarna på 2,5 oxå, kanske därför min tar olja
MVH C Andersson / Mr Konjak
”Fungerar det inte med våld tar du i för lite!”
Impreza STi -081 oktober, 2009 kl. 16:02 #66027minid
DeltagareTar din olja redan Andersson? :S
3 oktober, 2009 kl. 18:18 #66032Arrow
DeltagareMin motor böts efter 432 mil p.ga. sprickor i kolvarna i min -08 STI.
Idag har den gått 3150 stenhårda mil och verkar hålla. Vågar man trimma?3 oktober, 2009 kl. 19:08 #66023Kvarnis
DeltagareMin motor böts efter 432 mil p.ga. sprickor i kolvarna i min -08 STI.Idag har den gått 3150 stenhårda mil och verkar hålla. Vågar man trimma?
Ja men du bör inte gå över 400Bhp på orginal kolvarna.
Med smidda så funkar det upp till ~50026 oktober, 2009 kl. 07:27 #66028Bodyshot
Deltagaremin bil drar också olja 😉
26 oktober, 2009 kl. 07:37 #66024bowser
Deltagaremin gamla drog oxå dom verkar gör det dom felsta ej257 …..
verkar va några som klarat sig =)lika bra byta till closedeckat och köra smidda grejor =)
 - 
		FörfattareInlägg
 
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
 
