Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4701
    Janne248
    Deltagare

      Gjorde 4 hjulsinställning idag. Kan någon kommentera siffrorna??

      FRAM TOE
      Före -01.1mm
      Efter +00.6mm

      FRAM CAMBER
      VÄNSTER HÖGER
      FÖRE -0”20′ -0”20′
      EFTER -0”10′ -0”20′

      BAK TOE
      Före +00.8mm
      Efter +01.3mm

      BAK CAMBER
      VÄNSTER HÖGER
      Före -1”20′ -1”00′
      Efter -1”20′ -1”00′

      Dom sa att framdäcken var mer slinta på insidan än utsidan. Dom har jag kört c:a 1000 mil på. Köpte beg. av Svarten å han sa att han kört 500mil, hur dom var då vet jag ej.

      EDIT: Kanske skulle ha postats i “Väghållning” …. OZO får flytta om han vill.

      #67184
      Janne248
      Deltagare

        Tack för kommentarerna grabbar! 😀
        Jag bad ju iofs om orginal inställning så, jag fick väl vad jag frågade efter.

        Tänkte först att de där “TOE” siffrorna var konstiga. Men på deras apparat så såg man ju var hjul för sig å då pekade dom åt olika håll! Nu är det vist lika på varje hjulpar.

        Får väl be om mer “agressiva” cabervinklar då efter en ev. sänkning till våren.

        #67182
        SecretAgentMan
        Deltagare

          Lite mer camber fram skadar inte, snedslitning brukar bero mest på överdriven toe-in (alt extrem camber runt 2 grader).

          Lite mera toe-in fram (~1 mm) gör att bilen “understyr” lite mindre i kurvan när den börjar kränga.

          Meeen, dina inställningar du har nu är “safe” och kommer inte att slita däck, toe-in bak gör att bilen blir lugn med baken vid gaspådrag ur en kurva.

          Kort sammanfattning – fegställning med lågt slitage och snällt uppträdande. 😀

          /J

          #67183
          SVARTEN
          Deltagare

            Våga mera Janne, fega inte du har ju störst vinge;)

            /Svarten-med max camber:D

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.