Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4705
    Reaperman
    Deltagare

      Smälde en trotoarkant föra helgen med bilen.
      Fälgen blev skev och killarna på däckfirma sa typ att det bara va att kasta den.
      Däcket hoppade ganska bra när dom skulle balansera det.

      Men nu är det så att ratten står snett när man släpper den men bilen går rakt.
      Men styr man upp ratten till rakt lägge så går bilen lite åt vänster.

      Jag är ju lite orolig att något annat kan ha tagit skada.

      Ska in på hjulinställning nästa vecka.

      Men min fråga är om någon redan nu kan veta vad som kan ha blivit skevt eller böjt? Eller är det bara att ställa in det så är det bra igen?

      #67241
      OzO
      Deltagare

        Beror lite på hur hård smällen var. Antingen är det bara en hjuinställning som krävs. I värsta fall har bärarmen flyttats och den måste riktas om(?)/bytas.

        Vi hoppas på hjulinställning… 🙂

        ________________________________________
        http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
        “I would be unstoppable… if I could just get started!”

        #67243
        Reaperman
        Deltagare

          Det va en rätt bra smäll.
          Man trode ju typ hela bilen gick sönder eller något.
          Ryckte till i ratten också.

          #67242
          dlehtihet
          Deltagare

            Var det en så hård smäll så har bärarmen tagit stryk. Den riktar du inte (helst) utan byter mot en ny. Tänk positivt, en bärarm är relativt billig i jämförelse med vad som kunde ha givit med sig i anslutning till bärarmen.

            M v h

            Danne

            #67244
            Reaperman
            Deltagare

              Är något skevt eller böjt så byter jag det givetvis, jag vill inte ha något fusk job på bilen.

              #67245
              Reaperman
              Deltagare

                Om man måste byta bärarmen räcker det med att byta på en sida, eller ska dom bytas i par?

                #67240
                SecretAgentMan
                Deltagare

                  Man byter bara på den skadade sidan…kan nog vara en god ide att mäta upp infästningspunkterna när man håller på.
                  Dock skall bärarmar vara konstruerade så att de är de som ger sig innan chassiet självt kroknar. 🙂

                  /J

                  #67246
                  Reaperman
                  Deltagare

                    Dom han inte ens börja med hjulinställningen, för det visade sig att höger hjullager fram var paj.

                    Får hoppas att inget annat har tagit skada 🙁

                    #67247
                    Reaperman
                    Deltagare

                      Jag mistänker att jag ha ett litet fel på ratten sen jag sabbade fälgen.

                      Min fråga är om det ska vara ett litet litet “glapp” när ratten är i mitt läge?

                      Det styr fortfarande men det är inget motstånd i ratten alls just litet litet.

                      Dom flesta bilarna jag kört har ett litet “glapp” i mitten av ratten när man byter mellan vänster och höger.

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.