› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Trasig krängningshämmare.
- Detta ämne har 12 svar, 3,321 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 7 månader sedan av
Pasi_k.
-
FörfattareInlägg
-
5 september, 2008 kl. 17:33 #4955
AndreS
DeltagareJahapp, har bara haft bilen 1 vecka och den börjar redan falla i bitar.
Påväg hem från jobbet idag började det låta riktigt illa höger bak i svängar och gupp. Blev värre och värre tills jag nu fick upp bilen på lyften. det lilla staget mellan krängningshämmaren bak och hjulupphängningen har gått av på ena sidan och är förmodlingen väldigt böjt på den andra. Måste givetvis köpa nytt men vad kan det bero på, känns inte som en sån sak sak gå sönder på en STI som gått 6000 mil.
Finns det sprängskissar med art.nr på nätet så man vet vad man ska beställa?5 september, 2008 kl. 17:42 #69455Manor
Deltagare…den förra ägaren har kanske ofrivilligt ”nöjesåkt” i naturen…
Självklart är inte detta något som går sönder av sig själv. Våra Imprezor är hållbara bilar, tro inget annat. Iofs har du haft mer problem med din bil på en vecka än vad jag har haft med min på 9,5 år…så din bil kanske har blivit ”trashad” av tidigare ägare!!?
5 september, 2008 kl. 21:39 #69462AndreS
DeltagareOkej, droplinks heter det alltså, då vet jag vad jag söker efter, tackar. Nä på min är dom gjorda i metall. Problemet är att bilen skulle ha varit körklar på måndag så jag får ringa runt till dom närmaste subaruhandlarna imorrn. Men om inte det lyckas vart beställer man eftermarknads?
6 september, 2008 kl. 08:38 #69463AndreS
DeltagareTack, men hittar tyvärr ingen som passar min bil, bara ersättnings till de om är gjorda av plast.
Edit. Givetvis var det ju stängt överallt. Kan bilen ta någon skada, förutom att den blir lite vinglig bak, om man plockar bort bakre krängningshämmaren och fiskkör landsväg. Bär inte ha någon betydelse, eller?
6 september, 2008 kl. 12:16 #69459Adam K
DeltagareSjälvklart tar det ingen skada att köra utan krängningshämare (om du inte tar i så att något *tar* i 😉 ), antingen kan du montera bort den, eller kanske bara säkra den änden med lämplig wire/tamp.
perra på Advan säljer whiteline grejer, inkl droplinks. (http://www.advan.se/app/index.html)6 september, 2008 kl. 14:29 #69464AndreS
DeltagareNu är den fastsatt utan kontakt med upphängningen. Var ut och körde och kan inte påstå att den blev så mycket mjukare i kurvorna, inte så man besväras av det i normal hastighet iallafall. Skickade även iväg ett mail till advan, får se om han lyckas fixa fram några nya.
Tack för all hjälp.7 september, 2008 kl. 07:03 #69458FeA
DeltagareÄr bilen sänkt?
Isåfall så får ju droplinksen mera stryk, så det kan ju vara förklaringen till att den har gått sönder isf.
7 september, 2008 kl. 17:12 #69465AndreS
DeltagareJag vet faktiskt inte om den är sänkt, den tidigare ägaren sa inget om det, hur känner man igen orginalfjädrarna?
En bild på de trasiga delarna, jag antar dom ska vara i stort sett raka?
http://img80.imageshack.us/img80/2041/bild078eg7.jpg
Moderator EDIT: Fixade bild länken7 september, 2008 kl. 18:37 #69454Janne248
DeltagareDom skall vara raka. Men har hört talas om fler som kört sönder orginal, bl.a. STIred här på forumet.
8 september, 2008 kl. 12:37 #69456GRID
DeltagareMin STI är sänkt, och dom där var krokiga så jag bytte innan dom gick av, och enl verkstan var det just pga sänkningen dom tagit i och böjts.
8 september, 2008 kl. 13:40 #69460Pasi_k
DeltagareMin STI är sänkt, och dom där var krokiga så jag bytte innan dom gick av, och enl verkstan var det just pga sänkningen dom tagit i och böjts.
Vad gör att dom nya inte blir krokiga då?
8 september, 2008 kl. 14:09 #69457GRID
DeltagareDom monteras i en annan vinkel.
9 september, 2008 kl. 04:59 #69461Pasi_k
DeltagareDom monteras i en annan vinkel.
Okej..
Får nog ta en titt på mina då efter Coilisarna. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.